کد خبر: 45594
تاریخ انتشار: دوشنبه, 05 ارديبهشت 1401 - 09:08

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

63 هزار منبع مطالعاتی به 54 مرکز آموزشی اهدا شد

منبع : گنجینه رضوی
کتابخانه سیار سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در سال 1400 بیش از 63 هزار منبع مطالعاتی را به   54 مرکز آموزشی در سطح کشور اهدا کرد.
63 هزار منبع مطالعاتی به 54 مرکز آموزشی اهدا شد

به گزارش لیزنا، رضا رشیدپور؛ رئیس کتابخانه‌های شهری و کتابخانه سیار سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با بیان این مطلب گفت: از این مجموعه، 52 هزار نسخه در قالب اهدا و 11هزار نسخه هم در قالب امانت بلند مدت به 54 کتابخانه و سایر نهادهای فرهنگی متقاضی در سطح کشور  ارائه شده است.

وی از نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود با دریافت 14 هزار نسخه کتاب، دانشگاه پیام نور شهرکرد با دریافت 4 هزار نسخه کتاب، کتابخانه عمومی شهرداری شهر قدمگاه با دریافت 3 هزار و 500 نسخه کتاب و کتابخانه اداره زندان شهرستان فردوس با دریافت 3 هزار نسخه کتاب به ‌عنوان مراکزی یاد کرد که بیشترین منابع اهدایی را دریافت کرده‌اند.

رشیدپور، با تاکید بر ایجاد زیرساخت‌ها برای افزایش سطح مطالعه، ارتقای آگاهی افراد جامعه و کاهش فاصله بین مردم و کتاب، وسعت جغرافیایی شهر، کمبود و یا نبود کتابخانه در نقاط کم‌برخوردار و دور افتاده از شهر مشهد و همچنین مشکلات تردد برخی افراد از جمله معلولان، جانبازان، نابینایان، بازنشستگان به کتابخانه را از جمله عواملی برشمرد که راه‌اندازی کتابخانه سیار را ضروری می‌کند.

وی، علوم انسانی، ادبیات، منابع دینی، تاریخی و اجتماعی را محور موضوعی کتب اهدایی کتابخانه سیار برشمرد.

گفتنی است، این کتابخانه به نشانی حرم مطهر، دوربرگردان طبرسی، ساختمان بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، همه‌روزه به جز روزهای تعطیل، از ساعت 15/7 تا ساعت 13 ، به مراکز و مؤسسه‌های فرهنگی و آموزشی و همچنین اعضای خود خدمات ارائه می‌کند.