کد خبر: 46024
تاریخ انتشار: دوشنبه, 20 تیر 1401 - 15:24

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

تاسیس شاخه مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری در کتابخانه بانک مرکزی

منبع : موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)
تفاهم نامه تاسیس شاخه مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری در کتابخانه بانک مرکزی امضا شد.
تاسیس شاخه مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری در کتابخانه بانک مرکزی

به گزارش لیزنا، پیرو پیگیری های به عمل آمده توسط اداره خدمات و اطلاع رسانی مرکز منطقه ای، تفاهم نامه تاسیس شاخه مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری در کتابخانه بانک مرکزی در تاریخ 20 تیر 1401 در محل مرکز منطقه ای به امضا رسید.

در این جلسه رئیس کتابخانه بانک مرکزی دکتر خوشنود و از طرف مرکز منطقه ای نیز معاون پژوهش و فناوری مرکز منطقه ای دکتر نرجس ورع، رئیس اداره خدمات و اطلاع رسانی مهرزاد رحمانی و مدیر روابط عمومی و همکاری های علمی بین المللی دکتر محمدرضا فلاحتی قدیمی فومنی حضور داشتند.

در این دیدار، ابتدا دکتر ورع ضمن خوش آمدگویی به میهمانان، اهداف این سازمان از تاسیس شاخه در دانشگاه ها و سازمان ها و نهاد های مختلف را تبیین و ابراز امیدواری کرد با توجه به جامعه آماری گسترده بانک مرکزی و وجود کتابخانه تخصصی در بانک مرکزی، خدمات مرکز در اختیار طیف وسیعی از کاربران آن مجموعه قرار گیرد.

در ادامه، دکتر فلاحتی ضمن بیان تبریک انعقاد این تفاهم نامه، ابراز امیدواری کرد: این تفاهم نامه بتواند ضمن تامین مدارک علمی مورد نیاز کاربران بانک مرکزی، زمینه را برای ارسال منابع اطلاعات علمی بانک مرکزی به مرکز منطقه ای با هدف غنی سازی منابع علمی مرکز نیز فراهم سازد. همچنین، امید می رود با تعیین یک نیروی قوی در شاخه و افتتاح رسمی آن، خدمات شاخه به تمام واحدهای زیرمجموعه بانک مرکزی نیز تسری یابد.

دکتر فلاحتی ضمن اعلام برنامه رتبه بندی شاخه ها ابراز امیدواری کرد: با انجام یک برنامه ریزی مناسب، این شاخه در بین شاخه های مرکز از عملکرد مناسبی برخوردار باشد.

در ادامه، رئیس اداره خدمات و اطلاع رسانی اعلام آمادگی کرد از طریق ایجاد یک خط مستقیم کاری با شاخه مرکز در کتابخانه بانک مرکزی، خدمات کیفی و مناسب به آن مجموعه ارائه شود.

دکتر خوشنود رئیس کتابخانه بانک مرکزی نیز ضمن تشکر از حاضرین گفت: تاسیس شاخه در کتابخانه بانک مرکزی گام اول در تعاملات دو طرف خواهد بود و امیدواریم در توسعه کتابخانه و خدمات آن از تجربیات این مجموعه استفاده کنیم. وی همچنین تاکید کرد استفاده از خدمات مرکز منطقه ای برای کتابخانه مرکزی یک اولویت است و برای تحقق این مهم، معرفی مسئول شاخه به مرکز برای گذراندن آموزش های لازم یک اولویت خواهد بود.

در پایان این جلسه، تفاهم نامه تاسیس شاخه مرکز منطقه ای به امضای طرفین رسید.