کد خبر: 46045
تاریخ انتشار: شنبه, 25 تیر 1401 - 03:03

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

نخستین رئیس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی درگذشت

منبع : لیزنا
نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور درگذشت رمضانعلی شاکری نخستین رئیس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی را تسلیت گفت.
نخستین رئیس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی درگذشت

به گزارش لیزنا، متن پیام به این شرح است:

هوالباقی

خبر درگذشت نویسنده سختکوش، پژوهشگر و نخستین رئیس کتابخانه آستان قدس رضوی، مرحوم رمضانعلی شاکری، در آستانه عید سعید غدیر، موجب دریغ و افسوس شد.

تلاش‌های مؤثر ایشان در حوزه ادبیات، تاریخ کهن خراسان بزرگ، کتابداری و حفظ گنجینه‌های معنوی آستان قدس رضوی، سرچشمۀ خیرات و برکات بسیاری است که حتی بعد از رحلتشان تداوم خواهد داشت.

جامعه فرهنگ همواره قدردان تلاش و کوشش این بزرگان خواهد بود.

نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور درگذشت این نویسنده متعهد را به خانواده آن مرحوم و جامعه فرهنگی کشور تسلیت گفته و برای آن عزیز از دست رفته آرزوی آمرزش خاص الهی و هم‌جواری با امیرالمؤمنین علیه السلام را مسئلت دارد.

گفتنی است مرحوم شاکری در طول زندگی خود آثاری همچون تصحیح سیاحت شرق یا زندگی‌نامه آقا نجفی قوچانی، تصحیح سیاحت غرب یا سرنوشت ارواح بعد از مرگ، فهرست کتب خطی کتابخانه عمومی فرهنگ و هنر مشهد، گنج هزارساله کتابخانه مرکز آستان قدس رضوی قبل و بعد از انقلاب، مطالعه‌ای در احوال و آثار عارف ربانی حیدر آقا طباح تهرانی متخلص به معجزه، مزاری در آغوش تاریخ، اترک‌نامه؛ تاریخ جامع قوچان، انقلاب اسلامی مردم مشهد از آغاز تا استقرار جمهوری اسلامی، تاریخچه کتابخانه عمومی فرهنگ و هنر مشهد در پنجاه سال، اصول مقدمات کتابداری یا کتابداری آسان، واقفین عمده کتاب به کتابخانه‌های آستان قدس رضوی، حیات الاسلام فی احوال آیت الملک العلام و ایران همیشه بهار را از خود به جای گذاشته است.