کد خبر: 46236
تاریخ انتشار: یکشنبه, 30 مرداد 1401 - 09:32

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

جدیدترین تالیفات 21 تن از اساتید دانشگاه‌های بغداد به کتابخانه مرکزی رضوی اهدا شد

منبع : لیزنا
21 تن از اساتید دانشگاه‌های بغداد با حضور در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، جدیدترین آثار و تالیفات خود را به این مجموعه اهدا کردند.
جدیدترین تالیفات 21 تن از اساتید دانشگاه‌های بغداد به کتابخانه مرکزی رضوی اهدا شد

به گزارش لیزنا، «فعالیت‌های فرهنگی ما در زمان کرونا» یکی از این تالیفات است که توسط صادق جاسم الربیعی؛ رئیس انجمن شوراهای فرهنگی بغداد به کتابخانه هدیه شد.  

صالح الطاعی از دیگر اساتید این هیئت که تاکنون تالیف بیش از 80 اثر علمی را در کارنامه پژوهشی خود دارد نیز 4 جلد کتاب خود با عنوان «نقدالفکر دینی فی التاریخ اسلام» را اهدا کرد.

«نقش اقتصاد اروپا در اقتصاد اسلام از گذشته تا زمان داعش»، «اقتصاد نفت» اثر جعفر طالب، «التربیت فی علم نفس»، «امام حسین در ادیان مختلف»، «التکفیر و الارحاب»، «نقش آیت‌الله سیستانی در بسیج مردمی در مقابله با تکفیری‌ها» اثر فالح القریشی، «خاطرات چهل ساله عراق» حکمت شعرباف و یکی از آثار موسیقی مذهبی با عنوان «الاداء التجاوبی و تناوبی فی الردات الحسینیه» اثری از سامی هیال موسیقی‌دان عرب که در این هیئت حضور داشت نیز از دیگر آثاری است که توسط این هیئت به گنجینه منابع مطالعاتی کتابخانه مرکزی افزوده شد.

همچنین عادل ارداوی؛ صاحب امتیاز هفته نامه مجالس بغدادیه که در کل کشور عراق منتشر می‌شود و محمد الدفاعی؛ سردبیر روزنامه اخبار شرق و الاخبار العالمیه نسخه‌های متعددی از این نشریات را به کتابخانه اهدا کرد.

کتاب شعر «الجزایری» و تفکرات جمهوریت در عراق از دیگر آثار اهدایی این هیئت به کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی است.

صادق جاسم الربیعی؛ رئیس انجمن شوراهای فرهنگی بغداد، هدف این گروه از سفر به حرم مطهر رضوی را اهدا این آثار به کتابخانه آستان قدس رضوی عنوان کرد و افزود: کار ما یک نوع فعالیت فرهنگی است و از آن جایی کتابخانه یکی مراکز فعال فرهنگی است، این تالیفات پژوهشی برای بهره‌مندی پژوهشگران به این مرکز اهدا می‌شود.