کد خبر: 46854
تاریخ انتشار: سه شنبه, 20 دی 1401 - 15:02

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

برپایی نمایشگاه «بانوان واقف در کتابخانه و موزه ملی ملک»

منبع : کتابخانه و موزه ملی ملک
«نمایشگاه بانوان واقف در کتابخانه و موزه ملی ملک»، دربرگیرنده مجموعه‌ای از آثار اهدایی و وقفی 13 بانوی نیک‌اندیش و نیکوکار، هم‌زمان با برپایی آیین گرامی‌داشت میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها در بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران افتتاح می شود.
برپایی نمایشگاه «بانوان واقف در کتابخانه و موزه ملی ملک»

به گزارش لیزنا، مجموعه‌های اهدایی و وقفی این بانوان نیکوکار، آثار گوناگون موزه‌ای همچون اسناد، تابلوی نقاشی، آثار لاکی، تمبر و اشیای تزیینی و و منابع ارزشمند کتابخانه‌ای همچون نسخه‌های خطی و کتاب‌های چاپ سنگی را دربرمی‌گیرد. این نمایشگاه در روز چهارشنبه 21 دی 1401 از ساعت 14:30 هم‌زمان با برپایی آیین گرامی‌داشت میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها با حضور دوستداران فرهنگ و تمدن اسلامی- ایرانی افتتاح می شود.

سه تن از بانوان واقف به این موقوفه از تبار حاج حسین آقا ملک و ره‌روی مسیر او در پاسداری از فرهنگ و تمدن اسلامی- ایرانی به شمار می‌آیند. ده تن دیگر، از بانوانی‌اند که آثار گوناگون موزه‌ای و کتابخانه‌ای را در سال‌های گذشته به کتابخانه و موزه ملی ملک اهدا و وقف کرده‌اند. عزت‌ملک و صدیقه (دختران حاج حسین آقا ملک) و فاطمه سودآور (دختر عزت‌ملک ملک و نوه حاج حسین آقا ملک) از خاندان بنیان‌گذار و واقف کتابخانه و موزه ملی ملک، در کنار بانو ایران دست‌غیب بهشتی، بانو نسرین دست‌غیب بهشتی، بانو منیرالسادات بحری (شهنیا)، بانو هایده غفاری، بانو امیربانو کریمی فیروزکوهی، بانو لادن جهانسوز، بانو میمنت ذوالقدر (میرصادقی)، بانو پروین‌دخت فتوحی، بانو فاطمه باقری یزدلی (فروتن) و بانو احترام‌الملوک هادی‌زاده هرندی، مجموع واقفان و اهداکنندگانی‌اند که گزیده آثارشان در نمایشگاه «نمایشگاه بانوان واقف در کتابخانه و موزه ملی ملک» به نمایش درآمده‌اند.