کد خبر: 46924
تاریخ انتشار: سه شنبه, 11 بهمن 1401 - 09:43

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

دانشگاه قم جزء ۵ دانشگاه مطرح کشور در حوزه ادبیات کودکان و نوجوانان ایران

منبع : لیزنا
دانشگاه علامه طباطبایی با ۲۸ پایان‌نامه در رتبه اول، شهید بهشتی با ۲۱ پایان‌نامه در رتبه دوم، محقق اردبیلی با ۱۸ پایان‌نامه رتبه سوم، الزهراء و پیام نور گیلان با با ۱۵ عنوان در رتبه چهارم و دانشگاه قم با ۱۲ عنوان در رتبه پنجم قرار دارند.
دانشگاه قم جزء ۵ دانشگاه مطرح کشور در حوزه ادبیات کودکان و نوجوانان ایران

به گزارش لیزنا، معاونت پژوهشی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه قم مطرح کرد: بنا به گزارش منتشر شده اخیر سودابه نوذری عضو هیات علمی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران که در شماره اخیر مجله تحقیقات کتابداری و اطلاع‌رسانی دانشگاهی به چاپ رسیده؛ تعداد ۳۷۹ پایان‌نامه در حوزه، کتاب، کتابخانه و کتابداری کودک و نوجوان بین سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۱  ثبت شده است. دانشگاه علامه طباطبایی با ۲۸ پایان‌نامه در رتبه اول، شهید بهشتی با ۲۱ پایان‌نامه در رتبه دوم، محقق اردبیلی با ۱۸ پایان‌نامه رتبه سوم، الزهراء و پیام نور گیلان با با ۱۵ عنوان در رتبه چهارم و دانشگاه قم با ۱۲ عنوان در رتبه پنجم قرار دارند.

دکتر جعفر عباداله افزود: همچنین براساس این پژوهش، بررسی اعضای هیات علمی فعال در این حوزه نشان داد که دکتر مهدی محمدی عضو هیات علمی گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی با هدایت ۶ پایان‌نامه به همراه دکتر مریم جلالی از دانشگاه شهید بهشتی دومین نفر  در این حوزه هستند. دکتر محمد فولادی عضو هیات گروه ادبیات فارسی دانشگاه با هدایت ۳ پایان‌نامه از فعالان مطرح در این حوزه می‌باشد.

 

مصاحبه کننده: محمدرضا آرانی-دانشجوی کارشناسی ارشد علم اطلاعات دانشگاه قم