کد خبر: 46925
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 12 بهمن 1401 - 13:21

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

علم اطلاعات رشته برتر پژوهشی در دانشکده ادبیات دانشگاه قم انتخاب شد

منبع : لیزنا
دکتر جعفر عباداله گفت: دانشگاه قم درمنطقه‌ی 4 پژوهش کشور قرار دارد، با توجه به آیتم پژوهش و فناوری و نوآوری رتبه ما در بین دانشگاه‌های کشور از 35 به 28 رسیده که یک صعود 7پله ای و مناسب در این زمینه به حساب می‌آید.
علم اطلاعات رشته برتر پژوهشی در دانشکده ادبیات دانشگاه قم انتخاب شد

به گزارش لیزنا، معاونت پژوهشی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه قم مطرح کرد:طی آیینی از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه قم که با حضور دکتر مجیدی رئیس پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام و دکتر شریف ریاست دانشگاه برگزار شد از اساتید هیأت علمی، دانشجویان، کارمندان و فناوران برتر مرکز رشد دانشگاه تقدیر شد.

 دکتر جعفر عباداله افزود: دانشگاه قم درمنطقه‌ی 4 پژوهش کشور قرار دارد، با توجه به آیتم پژوهش و فناوری و نوآوری رتبه ما در بین دانشگاه‌های کشور از 35 به 28 رسیده که یک صعود 7پله ای و مناسب در این زمینه به حساب می‌آید. پژوهش های دانشکده ادبیات و علوم انسانی نیز با تاکید بر مسئولیت اجتماعی برنامه ریزی شده است.ایجاد مدیریت ارتباط با جامعه را از جمله اقدامات پژوهشی دانشکده طی یکسال اخیر بوده، به نحوی که دانشگاه بتواند حلال مشکلات جامعه باشد و نیازها و مشکلات مردم را مرتفع سازد.

عضو هیأت علمی دانشگاه قم به موفقیت های چشمگیر اساتید و دانشجویان دانشکده ادبیات و علوم انسانی در بخش های مختلف فعالیت های فناوری و پژوهشی اشاره کرد.امسال معیارهای انتخاب پژوهشگران بخش های هیأت علمی برتر،دانشجویان برتر،دانشجویان دارای پایان نامه تقاضامحور، یاوران پژوهشی و فناوران برتر بودند.

 دکتر جعفر عباداله ادامه داد: در این میان رشته علم اطلاعات و دانش شناسی به عنوان رشته برتر پژوهشی در دانشکده ادبیات و علوم انسانی در سال 1401 انتخاب شد. دکتر رضا کریمی، مدیرگروه و دانشیار رشته علم اطلاعات و دانش شناسی و نیز دکتر یعقوب نوروزی، دانشیار رشته علم اطلاعات و دانش شناسی به عنوان پژوهشگران برتربخش اساتید و اعضای هیأت علمی انتخاب شدند.

همچنین در جلسه تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه قم از دانشجویان رشته علم اطلاعات، محمدرضا آرانی به عنوان پژوهشگر برتر دانشجویی و زرغام خاوری به عنوان پایان نامه تقاضامحوردانشکده تجلیل شدند.

وی با بیان اینکه با افزایش فعالیت های پژوهشی در حوزه‌های مختلف برنامه ریزی کرده است  گفت: امیدواریم در تمام شاخص‌های مورد توجه ISC رتبه مناسبی را کسب کرده و رتبه مناسب‌تری برای سال‌های آینده داشته باشیم، دانشگاه از چاپ مقالات، شرکت در کنفرانس، برگزاری کنفرانس، توسعه فناوری، هسته‌های پژوهشی، پایان نامه های تقاضامحور و ... حمایت می‌کند.

گزارش: محمدرضا آرانی-دانشجوی کارشناسی ارشد علم اطلاعات دانشگاه قم