کد خبر: 46957
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 19 بهمن 1401 - 13:56

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

بررسی روایت «سفر تاریخ‌ساز پیامبر اسلام (ص) از مکه به مدینه»

منبع : کتابخانه و موزه ملی ملک
کتابخانه و موزه ملی ملک، آیین بزرگ‌داشت بعثت پیامبر اعظم حضرت محمد مصطفی صلی‌الله علیه و آله و سلم را برابر سنت نیم قرن گذشته به وصیت مرحوم حاج حسین ملک بزرگ‌واقف ایرانی برگزار می‌کند.
بررسی روایت «سفر تاریخ‌ساز پیامبر اسلام (ص) از مکه به مدینه»

به گزارش لیزنا، این آیین فرهنگی و معنوی در روز ‌سه‌شنبه 25 بهمن 1401 از ساعت 15 با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، با موضوع «‌داستان راه‌یافتگان (سفرنامه‌های حرمین شریفین)» و گفتاری از دکتر نادر کریمیان سردشتی، با موضوع «سفر تاریخ‌ساز پیامبر اسلام (ص) از مکه به مدینه بر اساس شواهد و اسناد تاریخی» برگزار خواهد شد.

مراسم آیینی و شعرخوانی در منقبت پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله و سلم و ارایه گزارشی از کارگاه تخصصی نظری و عملی «آشنایی با کتابت قرآن کریم به خط کوفی»، بخشی دیگر از این آیین خواهد بود.

این مراسم در ساختمان این موقوفه به نشانی «تهران، خیابان امام خمینی (ره)، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق)» برگزار خواهد شد. شرکت‌کنندگان و مهمانان همچنین می‌توانند از (دسترسی دوم) به نشانی «تهران، خیابان امام خمینی (ره)، ابتدای خیابان سی تیر، خیابان یارجانی (کنار موزه ملی ایران)» در این مراسم شرکت کنند.