کد خبر: 47248
تاریخ انتشار: سه شنبه, 19 ارديبهشت 1402 - 08:39

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

پیام ریاست دانشگاه الزهرا به مناسبت روز اسناد ملی و میراث مکتوب

منبع : دانشگاه الزهرا(س)
مهمترین رسالت موزه‌ها و آرشیوهای دانشگاهی حفظ هویت دانشگاه ها و اعتلای جایگاه این مراکز فرهنگی در میان جامعه هدف با شرح روایت دقیق از تاریخ رویدادها است.
پیام ریاست دانشگاه  الزهرا به مناسبت روز اسناد ملی و میراث مکتوب

به گزارش لیزنا، پیام  دکتر زهرا ناظم بکائی ریاست دانشگاه  الزهر(س) به مناسبت روز اسناد ملی و میراث مکتوب منتشر شد. متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 نوزده اردیبهشت، سالروز گرامیداشت شیخ کلینی، روز اسناد ملی و میراث مکتوب است. این روز آغازگر هفته پاسداشت موزه‌ها و آرشیوهای دانشگاهی در دانشگاه الزهرا(س) است که با گرامیداشت روز جهانی موزه در ۲۸ اردیبهشت ماه پایان می‌یابد. روز اسناد ملی و میراث مکتوب، یادآور نقش مهم موزه‌ها و آرشیوها در جامعه است. 

در این میان مهمترین رسالت موزه‌ها و آرشیوهای دانشگاهی حفظ هویت دانشگاه ها و اعتلای جایگاه این مراکز فرهنگی در میان جامعه هدف با شرح روایت دقیق از تاریخ رویدادها است. همانطور که رهبر انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله) در راستای تشریح عوامل جهاد تبیین تاکید کردند که روایت درست حوادث در شرایط کنونی که با گسترش هجوم رسانه‌ها روبرو هستیم، موجب ماندگاری اتفاقات می‌شود، موزه‌ها و آرشیوهای دانشگاهی، با روایت گام به گام تلاش‌های علمی و فرهنگی بنیادین جامعه، ابزار مهمی برای غنی سازی اندیشه، توسعه درک متقابل و تبیین خردورزی بین مردم جهت تضمین یک زندگی سالم در آینده ای پایدار هستند.

موزه و آرشیو دانشگاه الزهرا(س)، مُبَیِن مجاهدت‌های علمی زنان از آغاز تاسیس دانشگاه تاکنون است که نشان از مقام والای زن در جامعه اسلامی ما دارد. اینجانب با تبریک و گرامیداشت این روز به همکاران عرصه اسناد و میراث ، فروغ روزافزون موزه و آرشیو دانشگاه الزهرا(س) را از خداوند متعال مسئلت دارم.

 

زهرا ناظم بکائی

رئیس دانشگاه الزهرا(س)

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲