کد خبر: 47538
تاریخ انتشار: جمعه, 23 تیر 1402 - 14:43

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

گردهمایی «کتابخانه تخصصی وزارت امور خارجه به روایت اسناد تاریخی»

منبع : لیزنا
گردهمایی «کتابخانه تخصصی وزارت امور خارجه به روایت اسناد تاریخی» روز یکشنبه ۲۵ تیر ماه برگزار می شود.
گردهمایی «کتابخانه تخصصی وزارت امور خارجه به روایت اسناد تاریخی»

به گزارش لیزنا، گردهمایی «کتابخانه تخصصی وزارت امور خارجه به روایت اسناد تاریخی» روز یکشنبه ۲۵ تیر ماه ۴۰۲ ساعت ۹ صبح در خیابان شهید باهنر، خیابان شهید آقایی، مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه، ساختمان شهید سردار سلیمانی برگزار می شود.

 

کتابخانه تخصصی وزارت امور خارجه به عنوان یک مرکز علمی با ماموریت حفظ و نگهداری میراث مکتوب و دانش متراکم مورد نیاز پژوهشگران در شاخه های گوناگون روابط بین المللی، سیاست خارجی و دیپلماسی، همواره نقشی اساسی در باروری اندیشه و تفکر فعالان حوزه سیاست خارجی داشته است. به منظور درک بهتر هویت و پیشینه تاریخی این کتابخانه و نقش آن در توسعه و ارتقای سطح دانش در وزارت امور خارجه و سایر نهادهای علمی و اجرایی مرتبط با تصمیم سازی و تصمیم گیری سیاست خارجی، طرحی پژوهشی بر پایه اسناد موجود در اداره نگهداری اسناد وزارت امور خارجه انجام گردید که بر اساس آن، تعدادی اسناد مرتبط با موضوع، مربوط به دوره قاجار و پس از آن، استخراج و آماده بهرهبرداری شده است.

 

در راستای این اقدام، مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه در نظر دارد ضمن افتتاح نمایشگاه اسناد تاریخی مربوط به سیر تحول کتابخانه تخصصی وزارت امور خارجه، نشستی را با عنوان «کتابخانه تخصصی وزارت امور خارجه به روایت اسناد تاریخی» با حضور مسئولان وزارت امور خارجه و جمعیاز شخصیتهای علمی و فرهنگی کشور در موضوعات ذیل برگزار نماید.
- بررسی اسناد تاریخی مربوط به سیر تحول کتابخانه تخصصی وزارت امور خارجه از دوره قاجار تا کنون به روایت اسناد آرشیو وزارت امور خارجه؛
- کتابخانه تخصصی وزارت امور خارجه: گنجینه ای صدساله از تاریخ و سیاست در ایران؛
- روزآمدسازی منابع در مرکز اسناد و کتابخانه تخصصی وزارت امور خارجه؛
- تحول کتابخانه وزارت امور خارجه در دوره پهلوی به روایت اسناد آرشیو ملی ایران؛
- نقش کتابخانه های تخصصی در مدیریت دانش بر پایه فناوریهای نوین.


این گردهمایی با سخنرانی عمادالدین شیخ الحکمایی، محسن حاجی زین العابدینی، فریبی افکاری، الهام  ملک زاده و مژده محمدی ساعت ۹ صبح روز یکشنبه ۲۵ تیر در مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه برگزار می شود.