کد خبر: 47575
تاریخ انتشار: دوشنبه, 09 مرداد 1402 - 09:20

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

حضور پژوهشگر ایرانی در ایفلا 2023

منبع : لیزنا
در این کنفرانس مقاله ای از کشور ایران با عنوان «چارچوبی برای علم شهروندی دیجیتال در کتابخانه‌های عمومی» توسط مریم مقدمی دکتری علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه تهران ارائه می‌شود.
حضور پژوهشگر ایرانی در ایفلا 2023

به گزارش لیزنا،‌ کنگره جهانی کتابداری و اطلاع رسانی ایفلا (WLIC) یک رویداد حرفه ای و تجاری بین المللی برای بخش خدمات کتابداری و اطلاع رسانی است. کنگره امسال در روتردام هلند از 21 تا 25 اوت 2023 برگزار خواهد شد .موضوعات کلیدی کنفرانس عبارتند از توسعه شخصی، تشویق خواندن، توسعه زبان و مهارت های دیجیتال، دسترسی آزاد به فرهنگ، دانش دیجیتال و نوآوری. در این کنفرانس مقاله ای از کشور ایران با عنوان «چارچوبی برای علم شهروندی دیجیتال در کتابخانه های عمومی»" توسط مریم مقدمی دکتری علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه تهران در پنل  «رمزگشایی  از علم شهروندی: قرار دادن کتابخانه ها در فضای عمومی»[1] ارائه می‌شود.

هدف این جلسه ارائه 4 مطالعه موردی از انواع مختلف کتابخانه ها در سراسر جهان است که نحوه عملکرد آنها در حوزه علم شهروندی را به اشتراک می گذارد. علم شهروندی به طرق مختلف تقویت می‌شود و هدف از این پنل مشاهده ابعاد علم شهروندی  است. ارائه دهندگان درس‌های آموخته شده  خود را از 4 کشور به اشتراک خواهند گذاشت. اطلاعات مقاله ارائه توسط این پژوهشگر به شرح زیر است:

title:  A Framework for Digital Citizen Science in Public Libraries

Thursday, 24 August, 01:15 PM – 02:30 PM

علاقه مندان برای دسترسی به برنامه کنفرانس از طریق این آدرس و برای ثبت نام می توانند به این آدرس مراجعه کنند.

 -----------------------------------------------

[1] Decoding Citizen Science: Putting Libraries in the Public Sphere

 

برچسب ها :