کد خبر: 47714
تاریخ انتشار: سه شنبه, 21 شهریور 1402 - 07:23

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

جايگاه دانشگاه‌های كشور در رتبه‌بندي‌های جهانی همچنان صعودی است

منبع : ایرانداک
رئيس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ايران در اجلاس روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشي و فناوری سخنراني كرد.
جايگاه دانشگاه‌های كشور در رتبه‌بندي‌های جهانی همچنان صعودی است

به گزارش لیزنا، دكتر حسن‌زاده در سخنراني خود با عنوان «جايگاه دانشگاه‌هاي ايران در نظام‌هاي فراگير رتبه‌بندي»، ضمن تاكيد بر اهميت رتبه‌بندي در مقايسه جهاني و ملي عملكرد دانشگاه‌ها و كاربردهاي متنوع آن در سياستگذاري، روند حضور دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي ايران در سال‌هاي گذشته در رتبه‌بندي‌هاي جهاني را تبيين كرد.

 رئيس پژوهشگاه با مقايسه روند حضور دانشگاه‌ها با برخي كشورهاي منطقه تاكيد كرد كه جايگاه كشور در بيشتر رتبه‌بندي‌ها صعودي است و انتظار مي‌رود با تلاش روساي دانشگاه‌ها اين روند حفظ و بهبود پيدا كند.

تاكيد بر بهره‌برداري از رتبه‌بندي‌ها در مسير ارتقاي كيفيت و اثر پژوهش و آموزش در جامعه، صنعت، و دولت نكته ديگري بود كه دكتر حسن‌زاده مورد تاكيد قرار داد.

در پايان سخنراني، دكتر حسن‌زاده سامانه نما را به حاضرين معرفي كرد. در اين اجلاس كه با حضور وزير علوم، تحقيقات، و فناوري و روساي دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها برگزار می‌شود، ميهمانان ويژه‌اي از بخش‌هاي مختلف نيز سخنراني مي‌كنند. همچنین در روز دوم اجلاس، پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ( ايرانداك) پنل اختصاصي درباره «اجراي قانون پيشگيري و مقابله با تقلب در تهيه آثار علمي» برگزار خواهد كرد.

گفتنی است اجلاس روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری روزهای 20 و 21 شهریور ماه 1402 در حال برگزاری است.