کد خبر: 47832
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 26 مهر 1402 - 15:12

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

مجمع پژوهشگاه‌های ملی کشور در ایرانداک برگزار شد

منبع : ایرانداک
بیست و یکمین مجمع پژوهشگاه‌های ملی کشور در ایرانداک برگزار شد.
مجمع پژوهشگاه‌های ملی کشور در ایرانداک برگزار شد

به گزارش  لیزنا، بیست و یکمین مجمع پژوهشگاه‌های ملی کشور، 25 مهرماه 1402، در ایرانداک برگزار شد. در ابتدای این نشست دکتر علی‌باقر طاهری‌نیا، رئیس موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش‌عالی و دبیر مجمع، ضمن سپاس از حضور مدعوین، دستور جلسه را قرائت کرد.

سپس دکتر محمد حسن‌زاده، رئیس پژوهشگاه، به میهمانان خیر مقدم گفت و درباره ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و نقش ایرانداک در علم و فناوری کشور توضیحاتی ارائه کرد.

 در ادامه دکتر محمدجواد ارشادی، معاون پژوهش و آموزش به معرفی تاریخچه، ماموریت‌ها، قلمروها و دستاوردهای پژوهشی، پژوهشکده‌ها، سامانه‌ها و پایگاه‌های اطلاعاتی، آزمایشگاه‌ها، دوره‌ها و مدارس آموزشی و کتابخانه ایرانداک پرداخت و گام‌های اجرایی تدوین کتاب گزارش عملکرد پژوهشگاه‌ها را برشمرد.

 سپس دکتر احمد شعبانی، رئیس پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران، چندین پیشنهاد از جمله تحلیل کیفی پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها، استفاده از نتایج، تقسیم‌بندی موضوعی و آسیب‌شناسی پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها مطرح کرد. در ادامه نشست خدمات و تسهیلات بانک قرض‌الحسنه مهرایران به حضار معرفی شد.

همچنین نظرات در مورد معیارهای رتبه‌بندی پژوهشگاه‌ها و موسسات پژوهشی دستور بعدی مجمع بود که دکتر سیدمحمدعلی رضوی، رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی ارائه کرد و اعضای مجمع به بحث و اظهار نظر و جمع‌بندی معیارها برای ارسال به ISC پرداختند.

در پایان میهمانان از سامانه‌های ایرانداک، آرشیو ملی پایان نامه‌ها و رساله‌ها و آزمایشگاه روبوداک بازدید کردند.

گفتنی است این مجمع سه‌شنبه 25 مهرماه ۱۴۰۲ از ساعت 7:30 تا 9:30، در تالار آینده ایرانداک برگزار شد.