کد خبر: 47869
تاریخ انتشار: شنبه, 06 آبان 1402 - 10:09

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

فدراسیون بین المللی انجمن ها و مؤسسات کتابداری (IFLA):

درخواست احترام به حقوق بشر، و کنوانسیون های فرهنگی در غزه و اسرائیل[رژیم اشغالگر قدس]

منبع : لیزنا
بیانیه فدراسیون بین المللی انجمن ها و مؤسسات کتابداری (IFLA) برای غزه منتشر شد.
درخواست احترام به حقوق بشر، و کنوانسیون های فرهنگی در غزه و اسرائیل[رژیم اشغالگر قدس]

به گزارش لیزنا، بیانیه فدراسیون بین المللی انجمن ها و مؤسسات کتابداری (IFLA) برای غزه منتشر شد. متن بیانیه به شرح زیر است:

از آنجایی که در هفته‌های گذشته شاهد رنج غیرنظامیان فلسطینی و اسرائیلی بوده‌ایم، قلب‌های ما به درد آمده است. بحران انسانی آشکار و یادآوری و اخطاری جدی است که در بروز درگیری، این زندگی بی گناهان است که بیشترین آسیب را می بیند. مایلیم  تسلیت و همدردی خود را با همکاران، متخصصان کتابخانه و همه افرادی که در این زمان از درد غیرقابل درک از دست دادن عزیزان‌شان رنج می برند، ابراز کنیم.

درخواست برای کمک های بشردوستانه فوری بالاترین اولویت است. ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم که احترام به حقوق بشر و کرامت انسانی را مطابق با قوانین بین‌المللی حفظ و راهی برای صلح پیدا کنند.

در چارچوب وظایف ایفلا، ما همچنین نسبت به تخریب کتابخانه‌ها، مجموعه‌های کتابخانه‌‌ای و اموال فرهنگی از هر نوع در  این درگیریها ابراز نگرانی می‌کنیم.

دارایی‌های فرهنگی و فضاها، مکان‌ها و نهادهایی که از این دارائیها نگهداری و محافظت می‌کنند، سابقه‌ای بی‌بدیل از میراث فرهنگی مشترک ما انسانها را ارائه می‌دهند. ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم که به‌عنوان اعضای کنوانسیون 1954 لاهه، تعهدات خود را تحت قوانین بین‌المللی به رسمیت بشناسند و تمام اقدامات ممکن را برای حفاظت و احترام به همه دارایی‌های فرهنگی در منطقه انجام دهند.

به عنوان سازمانی که ریشه در تحقق حقوق بشر دارد، ما برای احترام به قوانین بین المللی بشردوستانه و حفاظت و ایمنی غیرنظامیان، خبرنگاران و میراث فرهنگی درخواست می کنیم. تنها از طریق احترام به انسانیت مشترکمان است که می توان به صلحی پایدار دست یافت.

ویکی مک دونالد Vicki McDonald

رئیس ایفلا 2023-2025

شارون میمیس Sharon Memis

دبیر کل ایفلا