کد خبر: 47883
تاریخ انتشار: دوشنبه, 08 آبان 1402 - 09:31

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

برگزاری اولین گردهمایی دانشجویان و دانش‌آموختگان علم اطلاعات خوزستان

منبع : لیزنا
اولین گردهمایی دانشجویان و دانش‌آموختگان علم اطلاعات و دانش شناسی خوزستان، با بخش ویژه ی خاطرات اساتید از زنده‌یاد پروفسور زاهد بیگدلی در اهواز برگزار می شود.
برگزاری اولین گردهمایی دانشجویان و دانش‌آموختگان علم اطلاعات خوزستان

به گزارش لیزنا، اولین گردهمایی دانشجویان و دانش‌آموختگان علم اطلاعات و دانش شناسی خوزستان، توسط انجمن کتابداری و اطلاع رسانی شاخه خوزستان، و با همکاری انجمن علمی ارتقای کتابخانه های عمومی ایران و اداره کل کتابخانه های عمومی استان خوزستان، برگزار خواهد شد.

دکتر محمدرضا شکاری، دبیر این گردهمایی ضمن اعلام این خبر گفت: استان خوزستان با توجه به گستردگی و وسعت خود، و برخورداری از گروههای علم اطلاعات و دانش شناسی و کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی در شهرها و دانشگاههای مختلف، و پذیرش دانشجو در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در سالهای متمادی، و نیز وجود کتابخانه های متعدد عمومی، دانشگاهی، تخصصی و حتی آموزشگاهی همواره از استان هایی محسوب می شود که پذیرای فرهیختگان مختلفی از سراسر کشور بوده، که اکنون پس از گذشت سالها هر کدام در دانشگاه، کتابخانه یا سازمانی به ارائه ی خدمت به جامعه مشغول اند. از سوی دیگر، همواره اساتید بزرگی نیز در دانشگاههای این استان حضور داشته اند که با دانش خود توانسته اند کتابداران زبنده ای را به جامعه تحویل دهند.

محمدرضا شکاری گفت: در حال حاضر نیز بسیاری از اعضای هیأت علمی و مدیران و کتابداران کتابخانه ها، مراکز اطلاع رسانی و آرشیوی، مقاطع مختلف تحصیلی خود را در یکی از دانشگاه های خوزستان و از دانشگاه جمله شهید چمران اهواز گذرانده اند. لذا میتوان انتظار داشت که آنها در طول دوران تحصیل، دارای خاطرات و تجربیات موفقی باشند که به اشتراک گذاری آنها به توسعه ی جنبه های مختلف رشته و حرفه کمک شایانی نماید.

شکاری افزود: این گردهمایی دارای در 2 محور «خاطرات» و«تجربیات موفق» برگزار می شود.

موضوعات مربوط به «خاطره نویسی» شامل موارد زیر است:

قبولی در رشته، آشنایی با رشته، نام رشته، اولین روز حضور در دانشگاه، روز ثبت نام در دانشگاه، ارتباط با اساتید، اولین ارائه در کلاس، اردوهای علمی، امتحانات و اتفاقات تلخ و شیرین آن، روزهای کارآموزی، جزوه نویسی، خوابگاه دانشجویی، سلف دانشگاه، سالن کامپیوتر دانشگاه، روز دانشجو، روز فارغ التحصیلی، هدیه کتاب، ارتباط با کارمندان دانشگاه، ارتباط با کتابداران، روز قبولی در آزمون استخدامی، اولین روز شاغل شدن، اولین حقوق، ارتباط با همکاران، ارتباط با مدیر، ارتباط با مراجعان و غیره.

همچنین، علاقه مندان می‌توانند در محور «تجربیات موفق» در موضوعات زیر در این گردهمایی مشارکت کنند:

تجربه موفق در کسب نمره ی عالی در دفاع از پایان نامه، موفقیت در دوران تحصیل در زمان کرونا، برگزاری فعالیت های فوق برنامه، مطالعه و پژوهش، مدیریت زمان در دوران تحصیل (ایام امتحانات)، مدیریت هزینه های تحصیلی، مدیریت ارتباط با اساتید و همکلاسی ها، کارآفرینی در رشته، تأسیس شرکت دانش بنیان و غیره.

شکاری گفت: این گردهمایی، دارای بخش ویژه ی خاطرات اساتید از «زنده یاد پروفسور زاهد بیگدلی» نیز خواهد بود. لذا هر یک از اساتید کشور می توانند خاطرات ارزنده ی مشترک خود را با این استاد فقید به گردهمایی ارسال کنند.

تاریخ های مهم گردهمایی به قرار زیر است:

مهلت ارسال آثار: 15 دی 1402

اعلام آثار برگزیده: 5 بهمن 1402

برگزاری گردهمایی: 2 اسفند 1402

محل برگزاری: اهواز، کتابخانه مرکزی استان خوزستان، تالار اجتماعات مهتاب

گفتنی است علاقه مندان می توانند آثار خود را در قالب word و به پست الکترونیکی به آدرس این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ارسال نمایند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق شبکه های اجتماعی واتس آپ، ایتا و بله از طریق شماره 09169528987 اقدام کنند.