کد خبر: 48006
تاریخ انتشار: سه شنبه, 30 آبان 1402 - 13:26

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

مجموعه نشست‌های نمایشگاه بایسنغر برگزار می‌شود

منبع : کتابخانه و موزه ملی ملک
کتابخانه و موزه ملی ملک، مجموعه نشست‌های نمایشگاه بایسنغر را به مناسبت برپایی نمایشگاه «کارگاه بایسنغر» در ماه‌های آبان و آذر 1402 برگزار می‌کند.
مجموعه نشست‌های نمایشگاه بایسنغر برگزار می‌شود

به گزارش لیزنا، نشست یکم هم‌زمان با آیین گشایش این نمایشگاه در روز 30 آبان 1402 از ساعت 15 برپا می‌شود. ابوالعلا سودآور و دکتر شیوا میهن در این نشست سخنرانی می کنند. نشست دوم در روز سه‌شنبه 7 آذر 1402 از ساعت 15 با سخنرانی مجید فداییان و نایب شیرازی و نشست سوم در روز 14 آذر 1402 از ساعت 15 با سخنرانی نوشاد رکنی و کیانوش معتقدی میزبان دوستداران فرهنگ و هنر خواهد بود.

این نشست‌ها در ساختمان کتابخانه و موزه ملی ملک به نشانی «تهران، میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق)» در کنار نمایشگاه «کارگاه بایسنغر» برگزار می‌شود.

نمایشگاه «کارگاه بایسنغر»، منتخب آثار هنری مرتبط با بایسنغر میرزای تیموری را دربرمی‌گیرد. این نمایشگاه از روز سه‌شنبه 30 آبان تا روز پنج‌شنبه 30 آذر 1402 در بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران میزبان دوستداران هنر درخشان این سرزمین در دوران تیموری خواهد بود. بازدیدکنندگان در این نمایشگاه به گونه مجازی به کارگاه پرآوازه بایسنغر میرزا، امیرزاده تیموری خواهند رفت؛ کارگاهی که شاهکارهای بزرگ هنر ایران در آن روزگار همچون قرآن بایسنغری و شاهنامه بایسنغری در آن‌جا آفریده شدند.