کد خبر: 48050
تاریخ انتشار: دوشنبه, 06 آذر 1402 - 10:37

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

رایزنی برای به کارگیری دانش آموختگان علم اطلاعات در دستگاه‌های اجرايی

منبع : لیزنا
دكتر محمد حسن زاده رئيس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ايران گفت: در بازنگری شرح مشاغل، رشته و گرايش های مجموعه علم اطلاعات و دانش شناسی در شرط احراز رسته های شغلی مرتبط وارد شود.
رایزنی برای به کارگیری دانش آموختگان علم اطلاعات در دستگاه‌های اجرايی

به گزارش لیزنا، دكتر محمد حسن زاده رئيس پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران در جلسه با مديران و كارشناسان سازمان امور اداری و استخدامی در خصوص توانمندی هاي دانش آموختگان رشته علم اطلاعات و دانش شناسي و وجود زمينه های فراوان برای نقش آفرينی اين متخصصان در دستگاه های اجرايی رايزنی و گفتگو كرد.

رئيس كميته برنامه ريزی و گسترش علم اطلاعات و دانش شناسی وزارت علوم، تحقيقات و فناوری با تبيين سرفصلهای رشته و گرايش های مختلف علم اطلاعات و دانش شناسی، روند بازنگری و روزآمدسازی محتوا، آموزش و همچنين توجه به مهارتهای نوين دانش آموختگان اين رشته را معرفي كرد.

عضو كارگروه علوم انساني و اجتماعي با قدرداني از رويكرد مثبت و سازنده كارشناسان مربوطه ابراز اميدواری كرد: در بازنگری شرح مشاغل، رشته و گرايش های مجموعه علم اطلاعات و دانش شناسي در شرط احراز رسته های شغلی مرتبط وارد شود.

علم اطلاعات و دانش شناسی با در برگيری طيفی از مهارتهای نوين مانند مديريت دانش، حكمراني داده، مديريت منابع اطلاعاتی، خدمت رسانی، تحليل اطلاعات، علم سنجي، ذخيره و بازيابي، ارزش آفرينی از دارايي های دانش و نظاير آن از پتانسيل بی نظيری براي كمك به پيشرفت كشور برخوردار است و دستگاه های اجرايی می توانند با به خدمت گرفتن دانش آموختگان اين رشته از اين ظرفيت بهره مند شوند.