کد خبر: 48072
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 08 آذر 1402 - 18:21

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

دومين جلسه شبكه تخصصی نخبگان كميته علم اطلاعات و دانش‌شناسی برگزار شد

منبع : لیزنا
شبكه تخصصی نخبگان كميته علم اطلاعات و دانش شناسی با هدف ايجاد زمينه برای بهره‌مندی از خرد جمعی در ذيل كميته‌های تخصصی برای كمك به برنامه ريزی و بازنگری شكل گرفته است.
دومين جلسه شبكه تخصصی نخبگان كميته علم اطلاعات و دانش‌شناسی برگزار شد

به گزارش لیزنا،‌دومين جلسه شبكه تخصصي نخبگان كميته علم اطلاعات و دانش شناسي در تاريخ هشتم آذرماه از ساعت هشت تا ده به صورت مجازي با ميزباني پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران برگزار شد.
دكتر محمد حسن زاده رئيس كميته برنامه ريزي و گسترش علم اطلاعات و دانش شناسي در خصوص موارد پيگيري شده گزارشي ارائه كرد و به جلسه خود با مديران سازمان امور اداري و استخدامي برای رايزني درباره افزودن رشته علم اطلاعات و دانش شناسي به شرط احراز رسته هاي شغلي مرتبط  و وجود ديدگاه مثبت در اين زمينه اشاره كرد. در ادامه، زيرساخت هاي ايجاد شده براي تسهيل تعاملات اعضاي شبكه و غيره را مورد تاكيد قرار داد.

اعضاي شبكه كه از دانشگاه هاي مختلف و با ابلاغ معاونت آموزشي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در اين شبكه عضويت دارند نظرات خود را در خصوص فعاليت هاي انجام شده و بارگذاري فايل دوره هاي بازنگري شده در دانشگاه هاي خود ارائه كردند.

در ادامه، با هدف نظام مندسازي و اعمال نگاه تخصصي براي انجام فعاليت ها، چهار كارگروه فرعي با عنوان «آموزش و توانمندسازي»، «اشتغال و كارآفريني»،«پژوهش و آينده نگاري»، و «اعتبارسنجي و تضمين كيفيت» تشكيل شد. مقرر شد اعضاي كارگروه هاي فرعي با ماموريت تصلي ارتباط با جامعه مخاطب و پيشنهاد سياست ها و برنامه ها به فعاليت تخصصي بپردازند.

شبكه تخصصي نخبگان با هدف ايجاد زمينه براي بهره مندي از خرد جمعي در ذيل كميته هاي تخصصي براي كمك به برنامه ريزي و بازنگري شكل گرفته است.