کد خبر: 48123
تاریخ انتشار: یکشنبه, 19 آذر 1402 - 07:30

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

مهلت ارسال چکیده به همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین تا دوم دی‌ تمدید شد

منبع : لیزنا
عیسی زارعی دبیر اجرایی همایش دین، فرهنگ و رسانه های نوین گفت: دبیرخانه همایش در حال دریافت آثار ارسالی است و مهلت ارسال چکیده به درخواست پژوهشگران و اساتید، تا دوم دی‌ماه تمدید شده است.
مهلت ارسال چکیده به همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین تا دوم دی‌ تمدید شد

به گزارش لیزنا، عیسی زارعی دبیر اجرایی همایش دین، فرهنگ و رسانه های نوین گفت: دبیرخانه همایش در حال دریافت آثار ارسالی است و مهلت ارسال چکیده به درخواست پژوهشگران و اساتید، تا دوم دی‌ماه تمدید شده است. تاکنون تعدادی چکیده دریافت و داوری شده است و مابقی آثار ارسالی در حال بررسی است.

وی در ادامه با اشاره به راه اندازی تارنمای همایش و تکمیل بخشهای مختلف آن، تصریح کرد: امکان ارسال آثار از طریق تارنمای اینترنتی، پیام‌رسان ایتا، رایانامه برای پژوهشگران وجود دارد.

 دبیر اجرایی همایش ملی «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» از تصویب چندین عنوان کتاب جهت تدوین و رونمایی در همایش خبر داد و افزود: عناوین «راهنمای مطالعاتی دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین»، «احساسات مجازی و رسانه‌های نوین» و «اخلاق و رسانه‌های نوین» در مرحله تدوین قرار داشته و همچنین کتاب انگلیسی «تفکر انتقادی در رسانه های نوین» قرار است با حمایت دبیرخانه همایش ترجمه شود.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری نشست های شورای علمی همایش، از تلاش برای تدوین موضوعات پنل‌های تخصصی و نشست‌های علمی خبر داد و تصریح کرد: دو بخش جدید به قالب‌های قابل ارائه به همایش اضافه شده است که به تنوع آثار ارسالی افزوده است؛ یکی «جستارهای علمی» است؛ به این صورت که یادداشت‌ها و نوشته‌هایی که ایده جدیدی در خود دارند، اما کوتاه بوده و شرایط تدوین در قالب یک مقاله را ندارند، می‌توانند در قالب «جستار علمی» ارائه شوند.

 زارعی ادامه داد: بخش دیگر تحت عنوان «فیلم‌جستار» است. تولیدکننده های محتوا، ایده‌پردازان و صاحبنظران رسانه می‌توانند تولیدات تصویری را که دارای رویکرد علمی هستند، در قالب فیلم‌جستار به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

مدیر پژوهش دانشکده دین و رسانه از تلاش برای برپایی پیش‌نشست های علمی با همکاری مؤسسات علمی و آموزشی خبرداد و تصریح کرد: پیش‌نشست اول چندی پیش برگزار شد و به زودی نشستی دیگر با همکاری مؤسسه آموزش عالی هنر و اندیشه تحت عنوان «نسبت دین و فرهنگ با رسانه‌های دیجیتال» و نشستی با عنوان: «طراحی و مدیریت دینی سکوهای فضای مجازی: الزامات و مسائل» با همکاری پژوهشکده باقرالعلوم (ع) برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» در سطح ملی گفت: امیدوار هستیم این همایش فرصتی را فراهم کند که آثار و افکار جدیدی در آن ارائه شود و بتواند راهگشای مسائل و مشکلاتی باشد که در کشور وجود دارد.

گفتنی است همایش ملی دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین با مجوز ISC توسط دانشکده دین و رسانه در اردیبهشت‌ماه 1403 برگزار می‌شود. مهلت ارسال چکیده مقالات، 1402/10/02 و مهلت ارسال اصل مقالات 1402/11/20 است. راههای ارتباط با دبیرخانه همایش به قرار زیر است:

وبسایت همایش:Rcnm.qomirib.ac.ir

ایمیل:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

4578783.jpg