کد خبر: 48167
تاریخ انتشار: سه شنبه, 28 آذر 1402 - 14:52

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

فشارسنج پژوهشگران خاورمیانه

منبع : لیزنا
یک نظرسنجی در دانشگاه مریلند امریکا با استادان و پژوهشگران حوزه مطالعات سیاسی خاورمیانه انجام شده که در سایت دانشگاه مریلند قابل پیگیری است.
فشارسنج پژوهشگران خاورمیانه

به گزارش لیزنا، یک نظرسنجی در دانشگاه مریلند امریکا با استادان و پژوهشگران حوزه مطالعات سیاسی خاورمیانه انجام شده که  در سایت دانشگاه مریلند قابل پیگیری است.

روش بررسی

این نظرسنجی در تاریخ 10-17 نوامبر 2023 به صورت آنلاین با استفاده از پلتفرم Qualtrics دانشگاه مریلند انجام شد. این نظرسنجی بین 3214 گیرنده توزیع شد که منجر به 936 پاسخ شد. دریافت کنندگان شامل کسانی بودند که اعضای بخش خاورمیانه و شمال آفریقا انجمن علوم سیاسی آمریکا (APSA)، انجمن مطالعات خاورمیانه (MESA) و همچنین اعضای انجمن تاریخی آمریکا (AHA) که در زمینه میانه تخصص داشتند. شرق، و سایر مخاطبین مرتبط پروژه علوم سیاسی خاورمیانه (POMEPS) در دانشگاه جورج واشنگتن. این نظرسنجی با استفاده از پیوند ناشناس ارسال شده از طریق ایمیل انجام شد که هیچ اطلاعات قابل شناسایی در مورد پاسخ دهندگان را جمع آوری نکرد. این نظرسنجی با استفاده از پلتفرم Qualtrics دانشگاه مریلند طراحی شد که پیوند ناشناس ارسال شده را ایجاد کرد و داده‌های پاسخ‌ها نیز در این پلتفرم جمع‌آوری شد. این سؤالات، که برخی از آنها سؤالات تکراری نظرسنجی های قبلی بود، توسط دو محقق اصلی با مشورت کمیته مشورتی "فشارسنج محققین خاورمیانه" دانشگاه مریلند تهیه شد.

همکار گرامی،

مایلیم از شما دعوت کنیم تا در این نظرسنجی مختصر محققین در مورد سیاست خاورمیانه (فشار سنج پژوهشگران خاورمیانه) شرکت کنید. در این نظرسنجی که ششمین مورد از فوریه 2021 است، برخی از سوالات مشابه را از دور قبلی تکرار می‌کنیم تا بتوانیم تغییرات را در طول زمان ردیابی کنیم، و همچنین سؤالات جدید و به موقع بپرسیم، به ویژه در مورد جنگ جاری اسرائیل و غزه. ما تلاش کردیم پرسشنامه کوتاه باشد به طوری که تکمیل نظرسنجی بیش از 5-7 دقیقه طول نکشد. لطفاً توجه داشته باشید که ما هیچ تلاشی برای فریب شما نخواهیم کرد، پاسخ های شما محرمانه می‌ماند و شما ناشناس می‌مانید. ما همچنین نتایج نهایی را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. اگر هر زمانی متوجه شدید که نمی‌خواهید به سؤالی پاسخ دهید، از آن صرف نظر کنید و به سؤال بعدی بروید. ما برای همه بازخوردها در مورد این پروژه ارزش قائلیم.

پیشاپیش از شما متشکرم!

با آرزوی بهترینها،

مارک لینچ، استاد علوم سیاسی و مدیر امور بین‌الملل، پروژه علوم سیاسی خاورمیانه (POMEPS)

شیبلی تلحمی انور سادات، استاد بخش صلح و توسعه، نظرسنجی مسائل انتقادی دانشگاه مریلند

سوالات:

این تحقیق توسط دکتر شیبلی تلحمی در دانشگاه مریلند، کالج پارک و دکتر مارک لینچ در دانشگاه جورج واشنگتن انجام می شود. ما از شما دعوت می کنیم در این پروژه تحقیقاتی شرکت کنید زیرا شما یک محقق با تمرکز بر خاورمیانه و شمال آفریقا هستید. هدف از این پروژه پژوهشی، سنجش نظرات کارشناسان درباره سیاست خاورمیانه است.

در زیر مجموعه‌ای از سوالات مربوط به حوزه خاورمیانه و به دنبال آن سوالات جمعیت شناختی را مشاهده خواهید کرد که تکمیل آنها فقط پنج دقیقه طول می کشد. از آنجایی که این نظرسنجی با استفاده از یک لینک ناشناس انجام می شود، هیچ اطلاعات قابل شناسایی در مورد شما جمع آوری نخواهد شد.

هرگونه از دست دادن محرمانه بالقوه با جمع آوری نکردن آدرس ایمیل شما (از طریق استفاده از پیوندهای ناشناس) یا هرگونه اطلاعات دیگری که به شما امکان شناسایی می‌دهد به حداقل می‌رسد. داده‌های این نظرسنجی به طور ایمن در حساب‌های محافظت شده با رمز عبور محقق اصلی ذخیره می شود.

اگر گزارش یا مقاله‌ای در مورد این پروژه تحقیقاتی بنویسیم، هویت شما تا حد امکان محافظت می‌شود. اگر به هر دلیلی در رابطه با این نظرسنجی نیاز به تماس با ما دارید، لطفاً با ما در این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید تماس بگیرید. اگر در مورد حقوق خود به عنوان یک شرکت کننده در پژوهش سؤالی دارید، لطفاً با هیئت بررسی نهادی دانشگاه مریلند به آدرس این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید تماس بگیرید.

شرکت شما در این تحقیق کاملاً داوطلبانه است. ممکن است اصلا نخواهید در نظرسنجی شرکت کنید. اگر تصمیم به شرکت در این تحقیق گرفتید، ممکن است در بین راه تصمیم بگیرید مشارکت خود را متوقف کنید.

 با رضایت مندی در زیر، نشان می دهید که حداقل 18 سال سن دارید.

  تصدیق می کنم که اطلاعات نظرسنجی فوق را مطالعه کرده ام و برای شرکت رضایت خود را اعلام می کنم: [پ.ن.: FORCE RESPONSE]

  1. 100% موافقم
  2. من موافق نیستم (اگر این گزینه را انتخاب کرده اید، لطفاً همین الان از نظرسنجی خارج شوید) 0%

1.png

2.png

3.png

4.png

5.png

6.png

7.png