کد خبر: 48237
تاریخ انتشار: شنبه, 16 دی 1402 - 06:49

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

با نمایش قاب‌آینه لاکی با نقش گل و مرغ متعلق به دوره قاجار:

نمایشگاه «گفت‌وگوی گل و مرغ» افتتاح شد

منبع : کتابخانه و موزه ملی ملک
نمایشگاه «تک‌اثر بیست و دوم: گفت‌وگوی گل و مرغ: قاب‌آینه لاکی با نقش گل و مرغ، متعلق به دوره قاجار» هم‌زمان با برگزاری آیین گرامی‌داشت میلاد حضرت فاطمه سلام‌الله علیها در کتابخانه و موزه ملی ملک افتتاح شد.
نمایشگاه «گفت‌وگوی گل و مرغ» افتتاح شد

به گزارش لیزنا، نمایشگاه «گفت‌وگوی گل و مرغ» دستاورد تازه کتابخانه و موزه ملی ملک در شناساندن و بازشناسی برگ‌های زرین کارنامه فرهنگی- تمدنی ایران اسلامی به شمار می‌آید که هم‌زمان با این جشن فرخنده در بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران به میزبانی دوستداران فرهنگ و تمدن می‌نشیند.

این نمایشگاه روز سه‌شنبه 12 دی 1402 با حضور دوستداران فرهنگ و هنر گشایش یافت و تا یک ماه ادامه خواهد داشت.  نمایشگاه «گفت‌وگوی گل و مرغ» قاب‌آینه لاکی با نقش گل و مرغ، متعلق به دوره قاجار را به تصویر می‌کشد که زنده‌یاد بانو عزت‌ملک ملک، مجموعه‌دار بزرگ و دختر حاج حسین آقا ملک (بنیان‌گذار و واقف کتابخانه و موزه ملی ملک) به این گنجینه اهدا کرده است.

نماهنگ ویژه نمایشگاه «گفت‌وگوی گل و مرغ» را در لینک زیر می‌توانید ببینید؛

نماهنگ ویژه نمایشگاه «گفت‌وگوی گل و مرغ»

موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، دوستداران فرهنگ و تمدن را به بازدید از این نمایشگاه در ساختمان این گنجینه به نشانی «تهران، خیابان امام خمینی (ره)، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق)، کتابخانه و موزه ملی ملک» دعوت می کند.