کد خبر: 48392
تاریخ انتشار: یکشنبه, 29 بهمن 1402 - 08:10

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

از گزارش عملکرد دوسالانه پژوهشگاه‌های ملی کشور رونمایی شد

منبع : ایرانداک
مراسم رونمایی از گزارش عملکرد دوسالانه پژوهشگاه‌های ملی کشور) سال‌های 1400 و 1401( در سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد.
از گزارش عملکرد دوسالانه پژوهشگاه‌های ملی کشور رونمایی شد

به گزارش لیزنا،  مراسم رونمایی از گزارش عملکرد دوسالانه پژوهشگاه‌های ملی کشور) سال‌های 1400 و 1401( در بیست و ششمین جلسه مجمع پژوهشگاه‌های ملی کشور با حضور دکتر خواجه سروی، رئیس امور آموزش سازمان برنامه و بودجه کشور، روز سه‌شنبه 24 بهمن‌ماه 1402، در سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد.

تدوین این گزارش در پی تصمیم مجمع پژوهشگاه‌های ملی کشور در تاریخ 2۷/0۸/1402 به پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) سپرده شد. از این رو، پس از تهیه کاربرگ اطلاعات مؤسسه‌های عضو مجمع پژوهشگاه‌های ملی کشور و تأیید آن، صفحه‌ای برای بارگذاری کاربرگ‌های تکمیل شده تهیه و پس از تأیید نهایی توسط مؤسسه‌های عضو در این گزارش آمده است. به بیان دیگر، تلاش شده است با گفتگو و تعامل با رابط‌هایی که از سوی این مؤسسه‌ها معرفی شده‌اند، شاخص‌ها و داده‌های یکدست و مشابهی گردآوری شود.

این گزارش به عملکرد پژوهشگاه‌هاي ملی در دو سال 1400 و 1401 اختصاص دارد و در برگیرندة ابعادي همچون نیروي انسانی )اعضاي هیأت علمی، دانشجویان، کارکنان و غیره)، منابع فیزیکی (ساختمان، تجهیزات، آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و غیره)، بودجه، فعالیت‌هاي پژوهشی از جمله طرح‌ها (درون‌سازمانی و برون‌سازمانی، مشترک، تقاضامحور، بین‌المللی و غیره)، مقاله‌ها (نمایه شده در نمایه‌نامه‌هاي ملی و بین‌المللی، کنفرانس‌ها و همایش‌ها و غیره)، کتاب‌ها، جوایز و افتخارها، شرکت‌هاي دانش‌بنیان، شبکه‌سازي میان متخصصان، و دیگر خدمات آزمایشگاهی و پژوهش و مشاوره‌اي و پروژه‌هاي شاخص ملی و بین‌المللی است.