کد خبر: 24670
تاریخ انتشار: شنبه, 12 تیر 1395 - 17:26

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

برپایی نمایشگاه اسناد انتزاع اداره دارایی یزد در خانه لاری‌ها

منبع : لیزنا
همزمان با پنجاه و دومین سالگرد انتزاع و استقلال دارايي يزد از استان اصفهان، نمايشگاه اسناد مالي و دارايي، در قالب 50 سند تاریخی،  در خانه لاری ها برپا شد.
برپایی نمایشگاه اسناد انتزاع اداره دارایی یزد در خانه لاری‌ها

 به گزارش لیزنا، همزمان با پنجاه و دومین سالگرد انتزاع و استقلال دارايي يزد از استان اصفهان، نمايشگاه اسناد مالي و دارايي، در قالب 50 سند تاریخی، شامل نامه وزير دارايي وقت در خصوص استقلال دارايي يزد از اصفهان، نحوه پرداخت ماليات، جمع آوري پول سفيد، انواع ماليات مستقيم و غيرمستقيم، انتصاب مجدد مشيرالممالك به عنوان پيشكار دولت در یزد و اسناد مرتبط با موضوع مالیات و دارایی برپاشد.

داود پاک طینت، مدیر مرکز اسناد وكتابخانه ملي استان يزد، با اشاره به سندی در خصوص نامه وزیر دارایی وقت مبنی بر استقلال دارايي يزد از اصفهان گفت: طبق این سند اداره دارایی یزد از تاریخ 14تیر ماه سال 43 شمسی از استان اصفهان منتزع شده و استقلال یافته است.

مدیر مرکز اسناد وكتابخانه ملي استان يزد تعداد اسناد به نمایش گذاشته شده را 50سند اعلام کرد و گفت: قديمي ترين سند در این نمایشگاه مربوط به سال 1210 هجری قمري است.

وی اسناد به نمایش گذاشته شده را شامل حكم انتصاب محاسب مركزي، حواله مساعده مالي بابت پرداخت ماليات اراضي، رسيد دريافت ماليات مياه، برقراری مجدد تفاوت عمل جهت پرداخت مستمری به اشخاص مستحق، نامه وزير دارايي در خصوص استقلال دارايي يزد از اصفهان، نحوه پرداخت ماليات، جمع آوري پول سفيد، انواع ماليات مستقيم و غيرمستقيم، عوائد خالصات دولتي، انتصاب مجدد مشيرالممالك به پيشكار دولت دانست و گفت: علاقمندان می توانند تا از 12تا 24 تیرماه، همه روزه از ساعت 7 تا 19 از این نمایشگاه واقع در خانه لاریها بازدیدکنند.

گفتنی است مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد با توجه به یکی از رسالت های خود مبنی بر آشنا ساختن مردم با پیشینه تاریخی وقایع و مناسبت ها، اقدام به برگزاری نمایشگاه های تخصصی اسنادی به مناسبت های مختلف می کند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: