کد خبر: 24898
تاریخ انتشار: سه شنبه, 12 مرداد 1395 - 09:44

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

شورای کتاب کودک برگزار می کند

ارائه گزارش «تجربه‌های یک معلمِ روش آموزشی والدورف» در کتابخانه تحقیقاتی شورا

منبع : لیزنا
شورای کتاب کودک نشستی برای ارائه گزارش «تجربه‌های یک معلمِ روش آموزشی والدورف با تأکید بر دو حوزه ادبیات و هنر» برگزار می کند.
 ارائه گزارش «تجربه‌های یک معلمِ روش آموزشی والدورف» در کتابخانه تحقیقاتی شورا

 به گزارش لیزنا، شورای کتاب کودک نشستی برای ارائه گزارش «تجربه‌های یک معلمِ روش آموزشی والدورف با تأکید بر دو حوزه ادبیات و هنر» با سخنرانی لیلا عالمی دانش آموخته دانشگاه تهران و متخصص در روش آموزشی والدورف،  برگزار می کند.

 

روش والدورف به نیازهای یک کودک در حال رشد توجه می‌کند. آموزگاران والدورف، می‌کوشند تا آموزش را به یک هنر تبدیل کنند. هنری که همه وجود کودک را مخاطب قرار می‌دهد، دست‌ها، قلب و مغز را. اگر به یک مدرسه والدورف وارد شوید، نخستین چیزی که توجه شما را جلب می‌کند، اهمیتی است که به ساختمان مدرسه داده شده است. دیوارها، معمولا با رنگ‌های شاد و زنده پوشیده می‌شوند. کارهای هنری کودکان که همه جا به دیوارها آویخته، به دیوارها جلوه می‌بخشد.

آموزگاران در مدرسه‌های والدورف خود را متعهد می‌دانند تا شوقی درونی برای یادگیری در وجود هر کودک بیدار کنند. آن‌ها از راه‌های گوناگونی این هدف را دنبال می‌کنند. حتا موضوع‌های به ظاهر خشک و آکادمیک هم به شکلی پویا و همراه با تصویرهای بسیار به دانش‌آموزان ارائه می‌شوند.

با بیداری این شوق درونی برای دانستن، دیگر نیازی به آزمون‌های رقابتی، نمره دادن و جایزه برای رفتار مناسب در کلاس برای مشتاق کردن کودکان به درس خواندن نخواهد بود

برنامه درسی در روش والدورف، گسترده و همه جانبه است و به گونه ای تنظیم شده که به نیازهای کودکان در سه دوره رشد پاسخ دهد:

از تولد تا ۶ یا ۷ سالگی

از ۷ تا ۱۴ سالگی

از ۱۴ تا ۱۸ سالگی

رادلف اشتاینر، به آموزگاران گوشزد می‌کرد که بهترین راه برای حمایت از کودکان در مدرسه، این است که بکوشید هر یک از دوران رشد خود را به تمامی و به خوبی سپری کنند و محتوای مناسب سن آن‌ها را در هر دوره به ایشان ارائه کنید.

 

این نشست روز دو‌شنبه 25/5/1395 از ساعت 16:30 الی 18:30 در محل کتابخانۀ تحقیقاتی شورا برگزار می شود. کتابخانه تحقیقاتی شورا در تهران خیابان انقلاب، خیابان ابوریحان، خیابان شهید وحید نظری، شماره ۳۱، طبقه دوم و سوم واقع شده است. 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: