کد خبر: 25204
تاریخ انتشار: دوشنبه, 22 شهریور 1395 - 23:00

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

در نشست سالروز تاسیس کتابخانه ملی یزد عنوان شد:

به اسناد و فرهنگ سازی در ثبت میراث مکتوب توجه شود

منبع : لیزنا
نشست مشترک فعالان در عرصه اسناد و تاریخ شفاهی به مناسبت سالروز تاسیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد با حضور جمعی از پیشکسوتان این حوزه در هتل سنتی یزد برگزار شد.
به اسناد و فرهنگ سازی در ثبت میراث مکتوب توجه شود

 به گزارش لیزنا، داود پاک طینت، مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد، در روز شنبه 20شهریور ماه 95 با اشاره به اهمیت افزایش آگاهی مردم نسبت به موضوع اسناد و همچنین ضرورت افزایش اعتماد عمومی به فعالیت های این مرکز گفت: برای آگاه سازی مردم همواره از پتانسیل های رسانه ای بهره برده و می بریم ولی برای افزایش اعتماد عمومی به همراهی پیشکسوتان نیازمندیم زیرا تاثیر کلام فعالان و فرهیختگان این عرصه بر روی افکار عمومی بسیار بالاست.

 

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد، فعالیت چهره های سرشناس و معتمدین در عرصه اسنادی را یکی از پتانسیل های قابل توجه در این زمینه دانست و افزود: اگر شخصیت های فرهیخته، گام در راه ترویج فرهنگ نگهداری از اسناد بگذارند با توجه به اعتمادی که افکار عمومی به آن ها دارند، بی شک موفقیت های قابل توجهی حاصل می شود.

 

در این نشست که 80 نفر از فعالین عرصه اسناد و تاریخ شفاهی حضور داشتند، غلامرضا محمدی، و محمد رضا ملک ثابت، مدیران سابق مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان ضمن بیان خاطراتی از دوران مسئولیت خود، خواستار توجه بیشتر به موضوع اسناد و فرهنگ سازی در خصوص ثبت میراث مکتوب شدند.

 

 گفتنی است مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد در روز 18 شهریور ماه سال 80 تاسیس شده است و وظیفه حفاظت از میراث مکتوب استان را بر عهده دارد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: