کد خبر: 25338
تاریخ انتشار: دوشنبه, 12 مهر 1395 - 13:36

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

به مناسبت روز کتابخانه‌ها در دانشگاه شهیدبهشتی

کتابخانه‌ها قلب دانشگاه‌ها هستند

منبع : لیزنا
 12 مهر ماه با تصویب شورای هماهنگی کتابخانه‌های دانشگاه شهید بهشتی روز کتابخانه گردی در نظر گرفته شده که روز پویایی کتابخانه‌های دانشگاه شهید بهشتی است.
کتابخانه‌ها قلب دانشگاه‌ها هستند

محسن حاجی زین‌العابدینی، سرپرست کتابخانه‌های دانشگاه شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار لیزنا، درباره این روز گفت:  در روز کتابخانه‌های دانشگاه شهید بهشتی قرار است یک تعریف و توجه خاصی در سطح کتابخانه‌های دانشگاه داشته باشیم که در این قالب دانشگاه شهید بهشتی با حرکت نمادین میزبان تمام دانشجویان، اساتید، کارکنان و دانشجویان خارج از دانشگاه است و در یک حرکت نمادین همه به کتابخانه‌ها مراجعه کرده و متولیان به استقبال مراجعه کنندگان رفته و مراجعه کنندگان را از خدمات کتابخانه نظیر نحوه دسترسی به بانک‌های اطلاعاتی، شیوه جستجو در پایگاه‌های اطلاعاتی، بهره برداری از مجلات و کتاب‌ها و همه منابع کتابخانه ضمن معرفی و آموزش بهره‌مند می‌کنند.

 

وی گفت: دانشگاه شهید بهشتی در مقیاس منابع اطلاعاتی و پاسخگویی به اساتید و دانشجویان گام‌های خوبی برداشته است و در نمایشگاه کتابی که در کتابخانه برپا شده تازه‌های خرید کتاب امسال در طول بهار و تابستان 95 (به ارزش 800 میلیون تومان و تعداد 14 هزار جلد) به نمایش گذاشته شده است. 

 وی گفت:‌کتاب‌های خریداری شده بر اساس سفارش دانشکده‌ها و اساتید است و مخاطبان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. 

 

 عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی افزود: دسترسی و توجه به کتابخانه در دنیای دیجیتال و مجازی امروز اهمیت فراوانی دارد زیرا برخی می‌گویند با فضای مجازی کتاب،کتابخوانی و کتابخانه‌ها منسوخ شده‌اند اما باید بدانیم کتابخانه قلب دانشگاه‌هاست و خوشبختانه جایگاه مقبولی بین دانشجویان دانشگاه‌ها دارد که با توجه به اهمیت این قضیه باید جایگاه کتابخانه را حفظ  نماییم و کتابخانه‌های دانشگاه‌ها و کتابخانه‌های کل کشور را از حاشیه دور کنیم تا شاهد شکوفایی دانش پژوهان کشورمان باشیم. 

ناشناس
|
iran
|
1395/07/13 - 09:35
0
0
"برخی می‌گویند با فضای مجازی کتاب،کتابخوانی و کتابخانه‌ها منسوخ شده‌اند اما باید بدانیم کتابخانه قلب دانشگاه‌هاست"
البته که کتابخانه قلب دانشگاه است ولی خوب واقعیت تلخ است جناب دکتر! کتاب و کتابخوانی منسوخ نشده ولی کتابخانه‌ها منسوخ شده یا دارند می‌شوند چاره‌ای هم نیست جبر فناوری است . . .
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: