کد خبر: 25836
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 19 آبان 1395 - 13:03

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

روز جمعه (۲۱ آبان‌ماه)

پیکر توران میرهادی در شهرری به خاک سپرده‌ می‌شود

منبع : ایسنا
پیکر توران میرهادی در امام‌زاده عبدالله شهرری در کنار پسرش به خاک سپرده می‌شود.
پیکر توران میرهادی در شهرری به خاک سپرده‌ می‌شود

 به گزارش لیزنا، میرفخرایی داماد توران میرهادی - چهره پیشکسوت کتاب کودک و آموزش و پرورش - با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر مشغول انجام رایزنی‌هایی برای برگزاری مراسم تشییع پیکر  توران میرهادی از خانه هنرمندان در روز جمعه (۲۱ آبان‌ماه) هستیم و در صورت موافقت مسئولان، این مراسم روز جمعه از ساعت ۸:۳۰ تا ۹ در مکان خانه هنرمندان برگزار خواهد شد.

همچنین پیکر آن مرحوم برای خاک‌سپاری به امام‌زاده عبدالله واقع در شهرری منتقل می‌شود تا در کنار پسرش که سال‌ها پیش در جریان سیل جان خود را از دست داد، برای همیشه آرام گیرد.

به گفته او، مراسم ترحیم توران میرهادی نیز روز یکشنبه ۲۳ آبان‌ماه از ساعت ۱۳ تا ۱۴:۳۰ در مسجدجامع شهرک غرب برگزار خواهد شد.

 

توران میرهادی که سه‌شنبه 18 آبان‌ماه از دنیا رفت متولد سال ۱۳۰۶ بود. او از ۲۷ شهریورماه به علت سکه مغزی در بیمارستان بستری بود. میرهادی استاد ادبیات کودکان، نویسنده، متخصص آموزش و پرورش و یکی از شخصیت‌های برجسته فرهنگی بود که بیش از ۶۰ سال در گستره آموزش و پرورش، فرهنگ کودکی و ادبیات کودکان کوشید و در این روند یکی از چهره‌های تاثیرگذار بود.

در این راه او به همراه همسر و همراهش محسن خمارلو به مدت ۲۵ سال مجتمع آموزشی تجربی فرهاد یا مدرسه فرهاد را از سال ۱۳۳۴ تا ۱۳۵۹ اداره کرد. این مجتمع یکی از آموزشگاه‌های تجربی و الگوواره ایران بود که هدف‌ها و کارکردهای آموزش و پرورش مدرن در آن تجربه و ارزیابی می‌شد.

همچنین او یکی از بنیان‌گذاران شورای کتاب کودک است و از سال ۱۳۵۸ نیز سرپرستی تدوین و تالیف «فرهنگنامه کودکان و نوجوانان» را برعهده داشت.

این شخصیت فرهنگی  از سوی موسسه‌ پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان به‌عنوان نامزد دریافت جایزه «آسترید لیندگرن» سال ۲۰۱۷ انتخاب شده است.

دوست میراث
|
Iran
|
1395/08/23 - 22:04
0
0
خداحافظ توران خانم
کتابدار
|
United States
|
1395/08/19 - 20:16
0
1
روحشان آرام
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: