کد خبر: 26077
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 04 آذر 1395 - 08:30

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

کتابخانه‌های ایالت متحده آمریکا به مراجعین خود خدمات اجتماعی ارائه می‌دهند

منبع : لیزنا
 24 کتابخانه در ایالات متحده آمریکا، برنامه های مختلفی را در جهت کمک به بی خانمان‌ها و افرادی که از دریافت خدمات بهداشتی محروم هستند ارائه می کنند.
کتابخانه‌های ایالت متحده آمریکا به مراجعین خود خدمات اجتماعی ارائه می‌دهند

 به گزارش لیزنا، ابتکار برخی از کتابخانه‌ها در دنیا، از جمله کتابخانه‌های عمومی آمریکا، برای حمایت و کمک به بی‌خانمان‌ها باعث افزایش سطح سواد و علاقمندی به خواندن کتاب بین افراد طبقه ضعیف اجتماع شده است.

تامین غذا و سرپناه، گرفتن وکیل برای حل مشکلات حقوقی و ارائه کمک هزینه برای درمان از جمله خدماتی است که از سوی این کتابخانه‌ها به بی خانمان ها داده می شود.

 کتابخانه عمومی شهر سانفرانسیسکوی ایالات متحده به مراجعه کنندگان خود، که از بضاعت مالی خوبی برخوردار نیستند، خدمات درمانی و مشاوره‌ای می دهد و برای یافتن شغل یا مسکن کمک می کند.

برنامه کمک به بی خانمان ها از سال 2009 در این کتابخانه و با استخدام مددکار اجتماعی آغاز شده است.

این کتابخانه با بررسی وضعیت معیشتی مراجعه کنندگان متوجه شد که حدود 15 درصد از آنان، با وجود مشکلات شدید خانوادگی، به دلیل علاقه به خواندن کتاب، همچنان به کتابخانه مراجعه می‌کنند.

این کتابخانه پس از راه اندازی این طرح تا به حال به بیش از 800 نفر از مراجعان خود، در جهت بهتر شدن شرایط زندگی آنان، خدمات خاص ارائه داده است.

در کتابخانه عمومی دالاس نیز، کتابدارها به مراجعه کنندگان قهوه رایگان می‌دهند و آنها می‌توانند در جلسات گفتگوی دوستانه شرکت کنند. همچنین مسئولین این کتابخانه مراجعان دارای مشکل مالی یا تامین سرپناه را به سازمان های حمایت کننده معرفی می کنند.

همچنین کتاخانه‌های دیگری با خدمات متنوع و ویژه وجود دارد که علاوه بر تحویل کتاب، خدماتی متمایز مانند تحویل بذر دانه گیاه ، قلاب ماهیگیری یا حتی تلسکوپ به مشتریان ارائه می‌کنند.

س.ع
|
Iran
|
1395/09/06 - 18:25
0
1
باسلام
الگویی که می تواند درایران هم اجرا گردد .که متاسفانه دربرخی کتابخانه های ایران نحوه برخورد برخی کتابداران طوری است که اصلاًانسان پشیمان می شود که به کتابخانه رفته .
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: