کد خبر: 32137
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 23 آذر 1396 - 16:52

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

IBBY شصتمین سالگرد انتشار Bookbird را جشن می‌گیرد

منبع : لیزنا
دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان شصتمین سالگرد انتشار نشریه خود به نام Bookbird را جشن می گیرد.
 IBBY شصتمین سالگرد انتشار  Bookbird را جشن می‌گیرد

 به گزارش لیزنا، این نشریه یکی از قدیمی ترین نشریه های بین المللی ادبیات کودک و نوجوان است که هنوز منتشر می شود. این نشریه به دایره گسترده ای از علاقه مندان و دست اندرکاران ادبیات کودک و نوجوان در جهان خدمات ارائه می کند و در زمینه پروژه ها، رویدادها و تازه های ادبیات کودک و نوجوان و کوشش هایی که در راستای پیشبرد هدف های دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان انجام می شود، اطلاع رسانی می کند.
آخرین شماره نشریه در سال جاری میلادی (2017) به شماره به بررسی تاریخچه و چگونگی رشد آن  در طول سال های انتشارش می پردازد.
دفتر بین المللی به مناسبت شصتمین سالگرد انتشار نشریه Bookbird یک صفحه فیسبوک راه اندازی کرده است. IBBY امیدوار است با راه اندازی این صفحه امکان ارتباط متقابل و گفت و گو بین مخاطبان با نشریه فراهم شود. در این صفحه همچنین قرار است تازه های مربوط به نشریه نیز اطلاع رسانی شود. صفحه فیسبوک نشریه از مخاطبان خواسته شده تا عکسی از خود را برای این صفحه بفرستند تا به عنوان افرادی که از خواندن نشریه لذت می برند معرفی شوند.
نخستین شماره از نشریه در سال 2018 نیز با سردبیری دکتر Björn Sundmark با موضوع ترجمه و تجربه های بین رسانه ای در ادبیات کودک و نوجوان منتشر می شود. دوره سردبیری ساندمارک پس از انتشار نخستین شماره سال 2018 به پایان می رسد و سردبیرهای تازه نشریه تا سال 2022 دکتر Janelle Mathis و دکتر Petros Panaou خواهند بود. دکتر متیس استاد دانشگاه تگزاس شمالی در رشته ادبیات بین المللی کودک و نوجوان است. او همواره در کنگره های ادبیات کودک و نوجوان جهان شرکت کرده و داور جشنواره های ادبیات کودک و نوجوان جهان بوده است. دکتر پانائو نیز دستیار استاد در دانشگاه جرجیا در آمریکاست و سوادآموزی و ادبیات کودکان تدریس می کند. او پژوهش های زیادی در زمینه ترجمه در ادبیات و سوادآموزی و ادبیات بین المللی کودک و نوجوان انجام داده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: