کد خبر: 37803
تاریخ انتشار: شنبه, 10 آذر 1397 - 11:38

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

برگزاری مراسم بزرگداشت روز کتابدار و تقدیر از کتابداران برتر دانشگاه علامه طباطبائی

منبع : لیزنا
 مراسم بزرگداشت روز کتابدار و تقدیر از کتابداران برتر دانشگاه علامه طباطبائی در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد برگزار شد.
برگزاری مراسم بزرگداشت روز کتابدار و تقدیر از کتابداران برتر دانشگاه علامه طباطبائی

به گزارش لیزنا، مراسم بزرگداشت روز کتابدار و تقدیر از کتابداران برتر دانشگاه علامه طباطبائی با حضور معاون پژوهشی دانشگاه، جمعی از اعضای هیئت علمی و کتابداران دانشگاه، از ساعت 9 الی 11 روز سه‌شنبه 6 آذر ماه در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد برگزار شد.

در ابتدای مراسم دکتر سیدمهدی طاهری، رئیس کتابخانۀ مرکزی و مرکز اسناد ضمن خیرمقدم به میهمانان و تبریک روز کتابدار، از تلاش‌های صورت گرفته برای برگزاری این مراسم و نیز تقدیر از تمامی کتابداران در هفته پژوهش خبر داد.

دکتر طاهری، در ادامه از نقش‌های جدید کتابداران از جمله کتابدار دستیار پزوهش در کتابخانه‌های دانشگاهی برخی از کشورها، برای جمع حاضر صحبت کرد.

سخنران کلیدی این مراسم،  دکتر ابراهیم افشار زنجانی، استاد پیشکسوت رشتۀ علم اطلاعات و دانش‌شناسی با بیان این‌که به فضای کتابخانه‌ها باید توجه ویژه‌ای داشت، از تمامی کتابداران درخواست کرد دو کتاب «شاداب‌سازی محیط کتابخانه‌ها» و «مهارت‌های ارتباطی برای کتابداران» را مطالعه کنند و در محیط کار خود به‌کار گیرند.

استاد بازنشسته علم اطلاعات و دانش‌شناسی، از فضای کتابخانه‌های دانشگاهی خارج از کشور سخن گفت و تجارب کاری خود را در مدت تحصیل در کشور استرالیا برای حاضران بازگو کرد.

سخنران بعدی مراسم بزرگداشت روز کتابدار،  دکترحمیدرضا علومی یزدی، معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی بود.

وی نخست دربارۀ تبدیل کتابداران به پژوهشیاران دانشگاه، و نیز نقش بسیار مهم کتابداران در دانشگاه سخن گفت. معاون پژوهشی دانشگاه بیان کرد: فضای کتابخانه‌ها باید مناسب‌سازی شود، در این مناسب‌سازی، امکانات فیزیکی کتابخانه‌ها بسیار مهم هستند و باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها داشت. افزون بر این، در سویی دیگر خود کتابداران هستند که با سلایق و علایق خود، می‌توانند در مناسب‌سازی فضای کتابخانه‌ها نقش ایفا کنند.

در ادامه، دکتر میترا صمیعی مدیر گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه علامه طباطبائی، کتابخانه را یک نهاد اجتماعی معرفی کرد، و وظیفه و رسالت کتابخانه‌ها را بسیار مهم و اساسی دانست. مدیرگروه محترم علم اطلاعات و دانش‌شناسی، پیشنهاداتی را برای کتابداران ارائه کر؛: از جمله آگاهی از علایق پژوهشی اعضای هیئت علمی دانشگاه، برخورداری از مهارت‌های پژوهشی، آشنایی با حداقل یکی از زبان‌های خارجی و ... .

مراسم بزرگداشت روز کتابدار با تجلیل از کتابداران برتر دانشگاه به پایان رسید.

اسامی کتابداران برتر دانشگاه:

 فاطمه شفیعی‌زاده (کارشناس کتابخانۀ دانشکدۀ علوم ارتباطات)،  سجاد کرمی (کارشناس کتابخانۀ دانشکدۀ علوم اجتماعی)،  ملیحه قربانیان (کارشناس کتابخانۀ دانشکدۀ اقتصاد)،  الهام پیرزاده (کارشناس کتابخانۀ دانشکدۀ حقوق و علوم سیاسی)،  مژگان مزرعه خطیری (کارشناس کتابخانۀ دانشکدۀ روانشناسی و علوم تربیتی)،  افسانه سلطان محمدی (کارشناس کتابخانۀ مؤسسۀ بیمۀ اکو)،  اصغر دولت‌آبادی(کارشناس کتابخانۀ دانشکدۀ مدیریت و حسابداری)،  افروز همراهی (کارشناس کتابخانۀ دانشکدۀ تربیت بدنی)،  زهره کریمی (کارشناس کتابخانۀ دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی)، اکرم شیخ (کارشناس کتابخانه دانشکده علوم ریاضی و رایانه)، و محمدعلی زرگری و سعید اصغرزاده (کارشناس‌های کتابخانۀ مرکزی و مرکز اسناد).

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: