کد خبر: 40139
تاریخ انتشار: یکشنبه, 10 شهریور 1398 - 10:27

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

انعقاد تفاهم نامه ISC با دانشگاه فنی الفرات الاوسط عراق

منبع : روابط عمومی RICeST
دو تفاهم نامه همکاری های علمی و پژوهشی با دانشگاه الفرات الاوسط عراق در تاریخ 9/6/98 امضاء شد و طبق تفاهم نامه دیگری شاخه مرکز منطقه ای در دانشگاه فنی الفرات الاوسط عراق دایر می شود.
انعقاد تفاهم نامه ISC با دانشگاه فنی الفرات الاوسط عراق

به گزارش لیزنا، در  دیداری که با حضور ریاست مرکز منطقه ای و پایگاه استنادی، دکتر محمد جواد دهقانی، دکتر محمد رضا فلاحتی قدیمی فومنی، مشاور ریاست و مدیر اداره همکاری های علمی بین المللی مرکز منطقه ای و پایگاه استنادی و دکتر الزهیری، رئیس دانشگاه فنی الفرات الاوسط عراق و هیئت همراه شامل رئیس اداره روابط فرهنگ و ارتباطات، معاون امور علمی و رئیس حوزه آموزش آن دانشگاه برگزار شد، طرفین بر اساس تفاهمات موجود با یکدیگر به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دانشگاه دولتی فنی الفرات الاوسط یکی از دانشگاه های فنی بزرگ کشور عراق است که در استان نجف واقع شده و دارای بیش از 22 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی از کاردانی تا دکتری می باشد. رشته های موجود در این دانشگاه در مجموع 84 حوزه موضوعی را شامل می شود.

بنا بر این گزارش، براساس تفاهم میان پایگاه استنادی با طرف عراقی، در خصوص ارتقاء رتبه آن دانشگاه در نظام‌های رتبه بندی بین المللی و نیز نمایه سازی نشریات معتبر کشور عراق در ISC و برگزاری دوره های آموزشی علم سنجی و موارد متعدد دیگر همکاری خواهد شد.

از طرف دیگر و بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با رایسست، ضمن موافقت برای تاسیس شاخه، در حوزه‌های متعدد دیگر نظیر همکاری در انتشارات، تبادل اطلاعات علمی، دوره های آموزشی مورد نیاز اعضای هیئت علمی برای افزایش تولیدات علمی و نظیر آن همکاری دو جانبه صورت خواهد پذیرفت.

به دلیل علاقه مندی دانشگاه فنی الفرات الاوسط عراق بلافاصله و پس از امضای تفاهم نامه های علمی پژوهشی بین رایسست و پایگاه استنادی از یک سو و طرف عراقی از سویی دیگر، قرارداد تاسیس شاخه مرکز منطقه ای نیز منعقد شد.

بر اساس این تفاهم نامه، از طریق شاخه مرکز منطقه ای در این دانشگاه، اعضای هیئت علمی، محققان و دانشجویان این دانشگاه برای سه سال به منابع اطلاعات علمی متن کامل فارسی رایسست به صورت برخط و رایگان دسترسی خواهند داشت.

برچسب ها :
لیدوما
|
Iran
|
1398/06/11 - 08:14
0
0
وقتی خبری از isc در لیزنا زده میشه ناخودآگاه قلب هر کتابدار آزاده و دوستدار رشته به درد میاد.
یاد جفایی که در حق رشته کتابداری شد و با وجود تلاش های دکتر مهراد، در آخر تخصص علمی تسلیم.... شد و یه فرد غیرمتخصص بر صندلی این مرکز مهم نشست.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: