کد خبر: 40743
تاریخ انتشار: سه شنبه, 17 دی 1398 - 08:23

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

نمایش مدال‌های قهرمانان المپیک برای اولین‌بار در موزۀ رضوی

منبع : گنجینۀ رضوی
به مناسبت روز درگذشت جهان‌پهلوان تختی و روز جوانمردی و فتوّت، مدال‌های قهرمانی دو تن از کشتی‌گیران قهرمان المپیک، برای اولین‌بار در گنجینۀ مدال آستان قدس رضوی به نمایش درآمد.
نمایش مدال‌های قهرمانان المپیک برای اولین‌بار در موزۀ رضوی

به گزارش لیزنا، «جبرئیل حسن‌اف»، کشتی‌گیر کشور آذربایجان و «حسن یزدانی»، کشتی‌گیر ملی کشورمان، چندی پیش مدال‌های قهرمانی خود را به موزۀ رضوی اهدا کردند که در حال حاضر برای اولین‌بار این مدال‌ها در گنجینۀ مدال موزۀ مرکزی آستان قدس رضوی در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

 

پنج مدال جهانی و المپیک قهرمانی اهدایی «جبرئیل حسن‌اف» شامل مدال نقرۀ کشتی مسابقات جهانی بوداپست مجارستان 2018 میلادی، مدال نقرۀ مسابقات کشتی قهرمانی جهانی نورسلطان قزاقستان 2019 میلادی، مدال برنز کشتی مسابقات المپیک ریوبرزیل 2016 میلادی، مدال برنز مسابقات کشتی قهرمانی جهان استانبول ترکیه 2011 میلادی و مدال برنز کشتی مسابقات جهانی مسکو روسیه 2010 میلادی است.

 

این کشتی‌گیر شیعه که نخستین ورزشکار غیرایرانی است که مدال‌هایش را به موزۀ آستان قدس رضوی اهدا کرده است، هدف از این کار را ارادت به اهل بیت علیهم‌السلام اعلام کرد و گفت: از چند تیم پیشنهاد حضور دریافت کردم، اما وقتی تیم مشهد به من پیشنهاد داد، تصمیم گرفتم امسال برای امام رضا(ع) و شهر مشهد کشتی بگیرم و برای ارادت به امام رضا(ع) مدال‌هایم را به موزۀ رضوی اهدا کردم.

 

«حسن یزدانی» نیز چندی پیش، کمربند طلای مسابقات کشتی قهرمانی جهان پاریس 2017 میلادی، کمربند طلای مسابقات کشتی قهرمانی جهان قزاقستان 2019 میلادی، مدال طلای مسابقات جهانی کشتی در سال 2017 پاریس، مدال طلای جهانی 2019 قزاقستان و مدال برنز جهانی مجارستان بوداپست 2018 میلادی را به موزۀ رضوی اهدا کرد که در حال حاضر در گنجینۀ مدال به نمایش درآمده است.

 

این کشتی‌گیر جوان کشورمان پیش از این نیز مدال‌های قهرمانی خود را به موزۀ رضوی اهدا کرده بود که در حال حاضر در گنجینۀ مدال در معرض نمایش عموم قرار دارد.

 

گفتنی است که گنجینۀ مدال موزۀ آستان قدس رضوی در دهۀ 60 با اهدای مدال‌های جهان‌پهلوان‌تختی از طرف خانوادۀ ایشان شکل گرفت که در حال حاضر36 مدال‌ قهرمانی وی در ویترین اختصاصی این پهلوان نامی کشور در گنجینۀ مدال موزۀ آستان قدس رضوی می‌درخشد.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: