کد خبر: 40811
تاریخ انتشار: سه شنبه, 01 بهمن 1398 - 13:01

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

١٢2مین جلسه گروه برنامه ريزي و گسترش علم اطلاعات و دانش شناسي برگزار شد

منبع : لیزنا
جلسه شماره ١٢٢ گروه برنامه ريزي و گسترش علم اطلاعات و دانش شناسي در وزارت علوم، تحقيقات و فناوري برگزار شد.
 ١٢2مین جلسه گروه برنامه ريزي و گسترش علم اطلاعات و دانش شناسي برگزار شد

به گزارش لیزنا، جلسه شماره ١٢٢ گروه برنامه ريزي و گسترش علم اطلاعات و دانش شناسي روز سه شنبه ١ اول بهمن ماه از ساعت ٨.٣٠ در وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با حضور دكتر عبدالحسين فرج پهلو، دكتر محمد حسن زاده، دكتر سعيد رضايي شريف آبادي، دكتر نجلا حريري، دكتر فريده عصاره و دكتر عليرضا نوروزي برگزار شد.

جلسه با ياد شهداي سوانح اخير و قرائت فاتحه براي شادي روح آنان آغاز شد. در این جلسه به بررسي رسته ها و عناوين شغلي مرتبط غير كتابخانه اي براي دانش آموختگان علم اطلاعات و دانش شناسي پرداخته شد و گزارش بازنگري سرفصل مطالعات آرشيوي (كارشناسي ارشد) ارائه شد، همچنین مشكلات مربوط به پذيرش و كيفيت  اجراي دوره دكتري بررسي شد.

گزارش مربوط به شرايط احراز پست هاي سازماني (دكتر عصاره) با تمركز بر پست كتابداري ارائه و بررسي شد. عمده مشكلات مربوط به پست سازماني وجود تنها يك پست كتابدار به صورت كلي در قالب رشته شغلي در نظر گرفته شده است.

از سوي ديگر در بين پستهاي مختلف سازماني، پست هاي غير كتابخانه اي زيادي وجود دارند كه در شرايط احراز آنها رشته ها و گرايش هاي علم اطلاعات و دانش شناسي ذكر نشده است. در ادامه دكتر نجلاحريري گزارشي از بررسي انجام شده ارائه كرد. پست هاي مذكور شناسايي و مورد تاييد قرار گرفت. پس از بحث و اعلام نظرها، در خصوص موارد مذكور مقرر شد كه گروه از طريق مكاتبه با معاونت نيروي انساني نسبت به اصلاح آنها اقدام كند.

 دكتر رضايي شريف آبادي گزارشي از وضعيت بازنگري سرفصل كارشناسي ارشد مطالعات آرشيوي  توسط گروه علم اطلاعات و دانش شناسي دانشگاه الزهراء (س) به سفارش گروه برنامه ريزي و گسترش ارائه كرد. سرفصل مذكور با حضور متخصصان از حوزه هاي مختلف بازنگري شده است. برخي درس هاي پيش نياز حذف و برخي درسها با توجه به ضرورت ها اضافه شده است. با توجه به اينكه بازنگري انجام شده پس از تصويب به وزارتخانه ارسال خواهد شد، مقرر شد گروه، بررسي اين سرفصل را در دستور كار خود قرار دهد.

همچنین در خصوص وضعيت پذيرش و كيفيت اجراي دوره هاي دكتري و دوره هاي مجازي در مقطع كارشناسي ارشد، با مرور گزارش بررسي جامع انجام شده و ارائه شده در جلسات قبلي و همچنين يافته هاي حاصل از بررسي هاي ميداني مقرر شد از طريق مكاتبات رسمي از سوي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با دانشگاه هاي مربوطه نسبت به اصلاح و بهبود وضع موجود اقدام شود.

این جلسه ساعت ١١.٣٠ به پايان رسيد و جلسه بعدي ششم اسفند برگزار خواهد شد.

سوری
|
Iran
|
1398/11/01 - 21:45
0
1
با دانشگاه آزاد هم مکاتبه میشه؟
لیلا
|
Iran
|
1398/11/01 - 21:43
0
0
بسیار عالی
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: