کد خبر: 46837
تاریخ انتشار: شنبه, 17 دی 1401 - 10:03

داخلی

»

کتابخانه ملی

مهترین اسناد هلال احمر به سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران انتقال یافت

منبع : لیزنا
اسناد مهم و ارزشمند آرشیوی جمعیت هلال احمر متعلق به دوره زمانی 1361 تا 1392، به مخازن معاونت اسناد ملّی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران منتقل شد.
مهترین اسناد هلال احمر به سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران انتقال یافت
 به گزارش لیزنا، اداره کل فراهم آوری و ارزشیابی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران، در اجرای قانون و مقررات اسناد ملّی و اجرای برنامه­ ها و سیاست­های سازمان در حوزه اسناد ملّی ایران ، تعداد 433 کارتن از اسناد ارزشمند و بسیار مهم جمعیت هلال احمر را پس از ارزشیابی، شناسایی، تفکیک و بسته بندی به مخازن اسناد آرشیوی معاونت اسناد ملّی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران منتقل کرد.

اسناد و مدارک انتقالی شامل محتویات مهم در ارتباط با فعالیت­های جمعیت هلال احمر و اتخاذ تدابیر لازم در مواجهه با بحران­ های ناشی از حوادث طبیعی و ارائه خدمات امدادی به آسیب دیدگان در حوادث غیرقابل پیش بینی و طبیعی مانند زلزله و سیل و امدادرسانی،  مکاتبات بحران خلیج فارس، لیست دفاتر اسامی اسرا و مفقودین هشت سال دفاع مقدس و غیره است.

این مجموعه ارزشمند پس از ضد عفونی و آفت زدایی، تنظیم و توصیف، استخراج و ورود اطلاعات در سامانه خدمات آرشیوی، برابر قوانین و مقررات، در دسترس برنامه‌ریزان، سیاست­‌گذاران و سند پژوهان قرار خواهد گرفت که این امر موجب افزایش غنای محتوایی اسناد و مدارک آرشیو ملّی ایران خواهد شد.