کد خبر: 48349
تاریخ انتشار: دوشنبه, 16 بهمن 1402 - 08:21

داخلی

»

کتابخانه ملی

برگزاری همایش «کارنامه ساواک: واکاوی بر پایه اسناد»

منبع : لیزنا
همایش علمی «کارنامه ساواک: واکاوی بر پایه اسناد»، همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و بزرگداشت چهل‌و‌پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به منظور معرفی و بررسی اسناد فعالیت‌های ساواک، در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود.
برگزاری همایش «کارنامه ساواک: واکاوی بر پایه اسناد»

به گزارش لیزنا، همایش علمی «کارنامه ساواک: واکاوی بر پایه اسناد»، همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و بزرگداشت چهل‌و‌پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی روز سه‌شنبه 17 بهمن ماه از ساعت 8:30 تا 12 در سالن همایش معاونت اسناد ملی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران (ساختمان گنجینه) برگزار می‌شود.

در این همایش یک روزه قاسم تبریزی پژوهشگر موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و موزه عبرت موضوع «عملکرد اداره کل سوم ساواک» و محمدتقی تقی‌پور نویسنده و پژوهشگر تاریخ معاصر درباره «مناسبات امنیتی حکومت پهلوی و رژیم صهیونیستی» مطالب خود را ارائه خواهند داد.

بخش دیگری از این همایش به صحبت های مصطفی جوان درباره «نقش و عملکرد ارتشبد حسین فردوست در دفتر ویژه اطلاعات» اختصاص دارد، شاداب عسگری نویسنده و پژوهشگر تاریخ معاصر و دفاع مقدس موضوع «ساواک در گام آخر» را بررسی می کند و علی‌اکبر علیمردانی پژوهشگر تاریخ معاصر و رئیس پیشین مرکز بررسی اسناد تاریخی سرفصل «ملاحظات تاریخ نگارانه دربهره گیری از اسناد ملی» را شرح می دهد.

لازم به توضیح است حضور عموم علاقه‌مندان و پژوهشگران تاریخ انقلاب اسلامی در این همایش  علمی آزاد است.

این برنامه بصورت زنده از صفحه آپارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران پخش خواهد شد.