کد خبر: 48575
تاریخ انتشار: دوشنبه, 03 ارديبهشت 1403 - 13:37

داخلی

»

کتابخانه ملی

ابلاغیۀ اعضای معرفی شده از سوی کتابخانه ملّی ایران به «ایفلا» اعطا شد

منبع : لیزنا
نخستین جلسه کارگروه تخصصی فدراسیون بین المللی انجمن ها و موسسات کتابداری «ایفلا» با هدف تشریح وظایف هریک از متخصصانِ معرفی شده از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران به «ایفلا»، برگزار شد.
ابلاغیۀ اعضای معرفی شده از سوی کتابخانه ملّی ایران به «ایفلا» اعطا شد

به گزارش لیزنا، نخستین جلسه کارگروه تخصصی فدراسیون بین المللی انجمن ها و موسسات کتابداری «ایفلا» به منظوراعطای ابلاغیه رئیس سازمان و تشریح وظایف هریک از متخصصانِ معرفی شده از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران به «ایفلا»، با حضورعصمت مومنی معاون کتابخانه ملّی و عبدالله اسدی مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل برگزار شد.

عصمت مومنی در ابتدا از تلاشِ متخصصان وهمکارانِ فعال سازمان طی سال های گذشته قدردانی کرد و به حضور سازمان اسناد و کتابخانه ملّی به عنوان یک نهاد مرجع وعضویت در بخش های مختلف «ایفلا» اشاره کرد و گفت: سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران به عنوان یک نهاد مرجع و تخصصی و طبق اساسنامه، مباحث علمی را به عهده دارد.

وی ادامه داد: هریک از اعضای اصلی و یا رابط که در جلسه های علمی و تخصصی «ایفلا» شرکت می کنند، ضمن انتقال تجربه؛ معرفِ جایگاه علمی کشورمان نیز هستند. بنابراین حضور متداوم و مفید نمایندگان در هریک از بخش ها ضروری است. زیرا نمایندگان علمی ایران در سطح جهانی به شمار می آیند.  

عبدالله اسدی مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل با بیان اهمیّت جایگاه علمی متخصصان معرفی شده از سوی سازمان، در«ایفلا» گفت: بخشی از جایگاه و مرجعیت علمی کشور را در فدراسیون بین المللی انجمن ها و موسسات کتابداری، شما به عنوان نمایندگان سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران متجلّی می کنید. از همین رو جایگاه علمی  هریک از شما، تاثیر مستقیم در سیاستگذاری های علمی و دانشی کشور خواهد داشت.   

لازم به توضیح است نخستین جلسه کارگروه تخصصی فدراسیون بین المللی انجمن ها و موسسات کتابداری «ایفلا» با اعطای ابلاغیه ها به اعضای معرفی شده به پایان رسید.

برهمین اساس اعضای معرفی شده برای حضور در کمیته ها و گروه های ویژه «ایفلا» به شرح زیر می باشد:

عصمت مومنی؛ کمیته  National Libraries Section

مهشید برجیان و حمیدرضا سلطانی؛ کمیته  Asia-Oceania Regional Division

محبوبه ربیعی، نرگس عزیزیان و سعیده اکبری داریان؛ کمیته Cataloguing Section

الهام چیذری و نرگس بابایی؛ کمیته  Libraries for Children and Young Adults

عصمت مومنی و محبوبه قربانی؛ کمیته  Environment, Sustainability and Libraries section

علیرضا اکبری و علیرضا انتهایی؛ کمیته  Information Technology Section

سمیه سادات هاشمی و الهام چیذری؛ کمیته  Document Delivery and Resource Sharing Section

محمد حسین حکیم و رضا خانی پور؛ کمیته  Rare Books and Special Collections Section