کد خبر: 48604
تاریخ انتشار: سه شنبه, 11 ارديبهشت 1403 - 16:26

داخلی

»

کتابخانه ملی

کتاب «بحر المحبۀ في اسرار الموده» در نمایشگاه کتاب عرضه می شود

منبع : لیزنا
کتاب «بحر المحبۀ في اسرار الموده» یکی از تفاسیر عرفانی سورۀ مبارکه یوسف از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران منتشر شد و در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می شود.
کتاب «بحر المحبۀ في اسرار الموده» در نمایشگاه کتاب عرضه می شود

 به گزارش لیزنا، کتاب «بحر المحبۀ في اسرار المودۀ» یکی از تفاسیر عرفانی در سنت تفسیرنگاری اسلامی به شمار می‏ آید که در آن، سورۀ مبارکه یوسف به شیوه‏ای ساده و در ساختاری داستانی و دلنشین تفسیر شده است.

محبوبه شمشیرگرها عضو هیئت علمی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران در این کتاب، برای نخستین بار تصحیحی انتقادی از این اثر به همراه چکیده‏ای از دستاوردهای پژوهشی اخیر درباره آن، در کنار توضیحاتی به رشته تحریر در آورده است.

در این تفسیر، که متن آن به زبان عربی نوشته شده، ماجرای زندگی حضرت یوسف علیه‌السلام از کودکی تا پایان عمر، در قالب «نکته»، «قصه»، «حکایت»، «اشاره»‎ و «شعر»، با بیان انبوهی از احادیث پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلّم، اشارات و لطایف اخلاقی، حکایات صوفیانه و تاریخی، سروده‌‏های شاعران و همچنین اقوال و احوال بزرگان دین و عرفان روایت شده است.

کتاب «بحر المحبۀ في اسرار المودۀ» در 284 صفحه و شمارگان 100 نسخه و به قیمت 2،000،000 آماده عرضه در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است.

همچنین علاقه‌مندان می توانند این کتاب را بصورت برخط از فروشگاه انتشارات سازمان به نشانی (https://bookshop.nlai.ir/) خریداری نمایند.

سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 19 لغایت 30 اردیبهشت در محل مصلای تهران برگزار خواهد شد.