کد خبر: 42040
تاریخ انتشار: سه شنبه, 31 تیر 1399 - 08:38

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی؛

رئیس جدید اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خوی معرفی شد

با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی و مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خوی معرفی شد.
رئیس جدید اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خوی معرفی شد

به گزارش لیزنا، جلسه معارفه رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خوی، 29 تیرماه با حضور سیدمحمد عابدی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی؛ خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی و اکبر موسوی، مسئول حراست اداره کل کتابخانه‌های عمومی در دفتر فرماندار خوی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی از حمایتهای رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی قدردانی کرد و گفت: شهرستان خوی دارای ظرفیت‌های فرهنگی خوبی است و بایستی با تکیه بر این ظرفیت‌ها، فضای کتابخانه‌ای شهرستان افزایش یاید.

معصومی ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک پایگاه فرهنگی عمل می‌کنند اما کمبود بودجه، ما را با مشکلاتی مواجه کرده است. وی ابراز امیدواری کرد با حمایت فرمانداران، بودجه تخصیصی در کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستانها به کتابخانه‌های عمومی افزایش یابد.

در ادامه، سید محمد عابدی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی، با اشاره به فراگیر شدن فضای مجازی در عصر حاضر گفت: باید کتابخانه‌های عمومی نیز از ساختمان فیزیکی خارج شده و برای خود در این فضا جایگاه قابل قبولی ایجاد کنند.

وی ادامه داد: همه پیشرفتها در زیر سایه فرهنگ است حتی اگر دین را با فرهنگ اصلی نشناسیم با شکست مواجه خواهیم شد و برای ارتقاء فرهنگ باید احساس نیاز را در مردم ایجاد کرد که کتابخانه‌های عمومی بخشی از این مسئولیت را بر عهده دارند.

فرماندار خوی تصریح کرد: خوی صبغه تاریخی در کتابت و فرهنگ کتاب دارد و مستلزم نگاه ویژه‌ای است که ان‌شاالله با نیروی‌های جوان و با انگیره، روز به روز شاهد پیشرفت کتابخانه‌های عمومی شهرستان باشیم.

تشکیل منظم جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی، پرداخت عوارض نیم‌درصد شهرداری‌ها و شناسایی خیرین برای امر کتابخانه سازی از سایر مباحث مطرح شده توسط فرماندار خوی بود.

در پایان این جلسه، ضمن تقدیر از زحمات رئیس پیشین، فاطمه مقدم؛ هادی درستی، به‌ عنوان رئیس جدید اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان معرفی شد.

گفتنی است مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی پس ‌از این جلسه با حضور در کتابخانه‌ عمومی طوبی با کتابداران این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.