کد خبر: 42077
تاریخ انتشار: جمعه, 10 مرداد 1399 - 16:02

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

معرفی کتاب‌های تازه‌نشر توسط فرهنگسرای اندیشه

منبع : روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه هفت
فرهنگسرای اندیشه هر ماه یک کتاب تازه‌نشر و مفید برای علاقه‌مندان را در فضای مجازی خود معرفی می‌کند.
معرفی کتاب‌های تازه‌نشر توسط فرهنگسرای اندیشه

به گزارش لیزنا، فرهنگسرای اندیشه در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین مردم و حمایت از آثار تازه نشر، اقدام به معرفی کتاب‌های خوب در فضای مجازی و صفحه اینستاگرامی خود کرده است. به همین منظور، این فرهنگسرا هر ماه کتابی که به تازگی منتشر شده و ارزشمند باشد را معرفی می‌کند تا علاقه‌مندان به حوزه ادبیات بیشتر با این آثار آشنا شوند.

کتاب "سرزمین مقدس، سفری به فلسطین" نوشته گی دولیل دومین کتابی است که از سوی فرهنگسرای اندیشه در ویژه برنامه تازه های کتاب معرفی می شود.

گی دولیل، نویسنده‌ی داستان‌های مصور، به شهرهایی که کمتر می‌شناسیم سفر کرده و خاطرات اقامتش در کشورهای کره‌ی شمالی، چین، برمه و فلسطین را تصویرسازی و روایت کرده است.

 کتاب چهارم این مجموعه روایت سفر گی دولیل به فلسطین است. نویسنده و تصویرساز کتاب، از فرانسه و به‌خاطر مأموریت بشردوستانه‌ی همسرش وارد سرزمینی شده که حتی در تعریف مرز، ملیت، دولت و شهروند دچار اختلاف است. زندگی کوتاه خانواده دولیل در فلسطین و مناطق اشغال شده‌اش آنقدر زیاد نیست که او فرصت داشته باشد تمام منازعات سیاسی، نظامی و دینی حاکم بر فلسطین امروز را با پیچیدگی‌ها و ظرایف آن به تصویر بکشد و قضاوت کند. سفرنامه‌ی مصور او روایتی عادی از یک زندگی غیرعادی در فلسطین است. ارزش روایت دولیل به روایت مشاهدات شخصی‌اش از پیچیدگی‌های درون جامعه‌ی پرالتهاب فلسطینی است.

"سرزمین مقدس،سفری به فلسطین" کتاب تازه، نشر اطراف است که توسط گی دولیل نوشته و تصویر گری شده و عاطفه احمدی ترجمه کرده و در حال حاضر دراختیار عموم علاقه‌مندان قرار دارد.

گفتنی است این فعالیت ماهانه ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند برای آشنایی بیشتر با آثار معرفی شده به صفحه اینستاگرامی فرهنگسرای اندیشه به آدرس @farhangsara.andishe مراجعه کنند.