کد خبر: 42475
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 23 مهر 1399 - 12:43

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

برگزاری نشست نقد و بررسی کتاب «آن بیست و سه نفر»

منبع : پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور
به همت کتابخانه عمومی فاطمه الزهرا(س) رودبار کرمان، نشست نقد و بررسی کتاب «آن بیست و سه نفر» اثر احمد یوسف زاده، با حضور نویسنده به صورت مجازی برگزار شد.
برگزاری نشست نقد و بررسی کتاب «آن بیست و سه نفر»

به گزارش لیزنا، نشست نقد و بررسی کتاب «آن بیست و سه نفر» با حضور احمد یوسف زاده، نویسنده اثر و به همت کتابخانه عمومی فاطمه الزهرا(س) رودبار به صورت مجازی برگزار شد.

احمد یوسف زاده، نویسنده «آن بیست و سه نفر» در خصوص این کتاب، گفت: «آن بیست و سه نفر» در واقع روایتی است از ۲۳ رزمنده نوجوان که اکثراً از تیپ «ثارالله» کرمان بودند. من در بین این رزمندگان بودم، ما اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۶۱ در مرحله مقدماتی عملیات بیت‌المقدس به اسارت دشمن در آمدیم و به زندان استخبارات عراق فرستاده شدیم.

یوسف زاده با اشاره به انگیزه نوشتن کتاب «آن بیست و سه نفر»، اظهار داشت: من این کتاب را بر اساس خاطرات خودم نوشتم و فکر می کنم یکی از دلایل شاخص شدن این اثر همین است. این کتاب به چاپ ۷۰ رسید.

نویسنده اثر «آن بیست و سه نفر» با اشاره به تقریظ مقام معظم رهبری بر این کتاب، گفت: از اینکه حضرت آقا کتابم را مطالعه کردند و بر آن تقریظ نوشتند، بی اطلاع بودم. فروردین ماه سال ۹۴ بود که از دفتر ایشان تماس گرفتند و به من اطلاع دادند و برایم بسیار خوشحال کننده بود.

یوسف زاده عنوان کرد: کتاب «اردوگاه اطفال» خاطرات دو سال از سال های اسارت را روایت می کند. این کتاب دقیقا در نقطه‌ ای آغاز می‌شود که کتاب آن بیست و سه نفر به پایان رسید و حاوی خاطرات دوران اسارت در اردوگاه رمادی ۱ و رمادی ۲ است. بعدها حدود ۴۰۰ نوجوان در آن اردوگاه اسیر شدند و به اردوگاه اطفال معروف شد.

یوسف زاده گفت: قبل از کتاب «آن ۲۳ نفر» کتاب «لبخند در قفس» را در سال ۷۷ نوشتم که جایزه بهترین کتاب سال و نویسنده کشور را در آن سال دریافت کرد. همچنین کتاب «رنج شیرین» را به مناسبت اولین کنگره سرداران شهید کرمان نوشته ام که در قالب طنز است.

یوسف زاده حضور ۲۱ نفر از آن ۲۳ نفر در برنامه تلویزیونی پرمخاطب «ماه عسل» را از نتایج نوشتن کتاب «آن بیست و سه نفر» دانست.

در ادامه وی با اشاره به نامه شهید سردار سلیمانی، گفت: باعث افتخار من و خانواده ام است که نامه با احمد عزیزم آغاز می شود. به نشانه قدردانی از واژه های نامه سردار سلیمانی کتاب مجموعه دلنوشته های «شاید پیش از اذان صبح» در خصوص سردار سلیمانی را نوشتم که به زودی چاپ خواهد شد.

گفتنی است، این برنامه به صورت زنده از صفحه اینستاگرام کتابخانه به آدرس libararyroodbarpl@ پخش شد.