کد خبر: 42476
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 23 مهر 1399 - 13:53

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

همزمان با دهه وقف؛

پویش «وقف کتاب، خیر ماندگار» برگزار می‌شود

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی
پویش «وقف کتاب، خیر ماندگار» در کلیه کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی برگزار می شود.
پویش «وقف کتاب، خیر ماندگار» برگزار می‌شود

به گزارش لیزنا، با هدف ترويج فرهنگ وقف كتاب و اشاعه سنت حسنه وقف كتاب، ارتقای فرهنگ مطالعه و كتابخوانی و غنی سازی منابع کتابخانه‌های عمومی؛ پویش «وقف کتاب، خیر ماندگار» در کلیه کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی از تاریخ 24 مهر الی 3 آبان(دهه وقف) برگزار می شود.

خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی در این باره گفت: فرهنگ مطالعه بسیار ارزشمند و مقدس است و ترویج فرهنگ وقف کتاب از جمله گام‌های موثر در دستیابی به آن محسوب می‌شود.

وی از مردم، خیرین، مسوولان، مدیران، ناشران، فرهیختگان و نویسندگان استان دعوت کرد تا با وقف کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان به پویش «وقف کتاب، خیر ماندگار» بپیوندند.

معصومی بیان کرد: کتب وقفی مطابق  نیازسنجی انجام شده از کتابخانه‌های عمومی استان، در کتابخانه ها توزیع خواهد شد و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: هم اکنون حدود یک میلیون و  500 هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد که نیاز به رشد دارد و امیدواریم با  اجرای این پویش، منابع کتابخانه‌های عمومی غنی‌تر شود.

علاقمندان برای وقف کتاب به کتابخانه‌های عمومی، می‌توانند عدد 1 را به شماره 100045012 پیامک کنند تا كارشناسان اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی با ایشان تماس بگیرند.

گفتنی است اطلاع‌رسانی‌های لازم از طریق پرتال اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی به نشانی و صفحه رسمی این اداره کل در اینستاگرام انجام خواهد شد.