کد خبر: 42498
تاریخ انتشار: سه شنبه, 29 مهر 1399 - 13:14

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

سخنرانی دکتر جوزف آر متیوز در وبینار علمی «ارزش کتابخانه های عمومی، از ارزانی تا ارزندگی»

منبع : پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور
جوزف آر متیوز سردبیر «فصلنامه کتابخانه عمومی» در وبینار «ارزش کتابخانه های عمومی، از ارزانی تا ارزندگی» به بررسی موضوع «ارزش افزوده کتابخانه عمومی» می‌پردازد.
سخنرانی دکتر جوزف آر متیوز در وبینار علمی «ارزش کتابخانه های عمومی، از ارزانی تا ارزندگی»

به گزارش لیزنا، وبینار «ارزش کتابخانه های عمومی، از ارزانی تا ارزندگی» به همت معاونت برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد، چهارشنبه ۳۰ مهرماه در دو نوبت صبح (۱۰ الی ۱۲) و عصر(۱۴ الی ۱۶) به صورت مجازی برگزار می شود که در بخش نخست این وبینار جوزف آر متیوز به بررسی موضوع «ارزش افزوده کتابخانه عمومی» می‌پردازد.

دکتر جوزف آر متیوز (Dr Joseph R. Matthews)  سردبیر فصلنامۀ «Public library quarterly»  و عضو هیات تحریریۀ مجلات «Performance measurement and metrics»  و «Library High Tech» است. وی در انجمن کتابخانه‌های آمریکا، انجمن کتابخانه‌های عمومی و انجمن کتابخانه‌های دانشگاهی و پژوهشی فعال است و تعداد ۱۹۳ مقاله تخصصی از او در صفحۀ گوگل اسکالر ثبت شده است که بیش از ۲۲۰۰ استناد دریافت و اچ‌ایندکس ۲۴ را کسب کرده است. او  علاوه بر مقالات متعدد، نویسندۀ بیش از ۳۰ کتاب ارزشمند است.

متیوز سابقه تدریس برنامه‌ریزی راهبردی، ارزیابی خدمات کتابخانه‌ای، مدیریت و روش تحقیق را در دانشکده کتابداری و اطلاع‌رسانی دانشگاه ایالتی سن خوزه در کارنامه خود دارد. کار اصلی وی مشاوره تخصصی در حوزۀ نظام‌های کتابخانه‌ای است و طیف گسترده‌ای از کتابخانه‌ها و دولت‌های محلی از خدمات مشاوره شرکت وی در زمینۀ برنامه‌ریزی راهبردی و خدمات کتابداری استفاده کرده‌اند.

گفتنی است سیامک محبوب، مدیرکل دفتر برنامه ریزی نهاد کتابخانه های عمومی کشور با موضوع «کتابخانه عمومی ارزش مبنا»، مجتبی امیری، مدیر گروه مدیریت دولتی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران با موضوع «پارادایم کاربرمحوری در سازمان» و مریم نظری، دکترای سواد اطلاعاتی از دانشگاه شفیلد انگلستان با موضوع «کتابخانه عمومی کاربرمحور» سخنرانان وبینار «ارزش کتابخانه های عمومی، از ارزانی تا ارزندگی» هستند.

علاقه‌مندان برای حضور در این وبینار می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور به نشانی (iranpl.ir)، صفحه آپارات اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران به نشانی (tehranpl) و صفحه اینستاگرام اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران به نشانی (@tehranplir) این وبینار تخصصی را دنبال کنند.