کد خبر: 42504
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 01 آبان 1399 - 11:09

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

دیدار دبیرکل نهاد و معاونین و روسای سازمان های مرتبط با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

منبع : پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور
دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور به همراه مجمع نمایندگان، استاندار و مدیرکل کتابخانه های عمومی همدان با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار کرد و به ارائه گزارشی از فعالیت ها و مطالبات نهاد پرداخت.
دیدار دبیرکل نهاد و معاونین و روسای سازمان های مرتبط با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گزارش لیزنا، دبیرکل کتابخانه‌های عمومی کشور به همراه حمیدرضا حاجی بابایی، محمد مهدی مفتح، کیومرث سمدی واله، علیرضا شهبازی، حسن لطفی و احمد حسین فلاحی اعضای مجمع نمایندگان استان همدان؛ سیدسعید شاهرخی استاندار و عاطفه زارعی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و درباره مباحث مختلف فرهنگی به بحث و تبادل نظر پرداخت.

دبیرکل کتابخانه‌های عمومی کشور در این دیدار به ارائه گزارشی از فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی استان همدان پرداخت و گفت: از سال ۱۳۹۴ تا کنون ۱۴ باب کتابخانه به مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان همدان افزوده شده است. همچنین این اداره کل در سه دوره متوالی توانسته است رتبه برتر کشور را در حوزه فعالیت‌های کتابخوانی به دست آورد.

علیرضا مختارپور با بیان اینکه نقش خیرین در احداث کتابخانه‌ها در استان همدان محسوس است اظهار کرد: تاکنون ۶ باب کتابخانه توسط خیرین در استان همدان احداث شده که همچنان این روند ادامه دارد.

وی افزود: در سال جاری نیز ۶ کتابخانه عمومی در استان همدان آماده بهره برداری است که به زودی، در اختیار مردم مناطق مختلف قرار می‌گیرد. همچنین سه کتابخانه با پیشرفت بالای ۷۰درصد داریم که نیازمند ۲میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بوده و از سوی دیگر ۳ کتابخانه زیر ۷۰درصد پیشرفت نیز وجود دارد که ۱۱میلیارد اعتبار برای تکمیل آن نیاز است.

دبیرکل نهاد با اشاره به اینکه در شش ماه اول سال ۸ هزار عنوان فعالیت فرهنگی توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در سامانه ثبت شده است افزود: این فعالیت‌ها توسط کتابخانه‌های عمومی استان در زمانی که بیماری کرونا شیوع پیدا کرده، در فضای مجازی انجام شده است.

علیرضا مختارپور همچنین در ادامه به مشکلاتی که کتابخانه‌های عمومی در جذب نیم درصد از درآمد شهرداری‌ها دارند، اشاره کرد و گفت: از سال ۸۳ تا ۹۵ مطالبات عمده‌ای از شهرداری‌ها باقی مانده و نیاز است که از سوی استان‌ها این حمایت‌ها صورت گیرد.

دبیرکل کتابخانه‌های عمومی کشور ادامه داد: نهاد کتابخانه‌ها ماهیانه مبلغ ۱۵میلیارد تومان از سازمان برنامه و بودجه دریافت می‌کند و این در حالی است که ما در کل کشور ماهانه ۳۹ میلیارد تومان پرداخت حقوق به کارکنان، بدون احتساب ۵۰درصد مصوب افزایش حقوق کارکنان دولت، را داریم.