کد خبر: 42663
تاریخ انتشار: سه شنبه, 27 آبان 1399 - 11:19

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

مدیرکل تأمین منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور؛

کتابداران در صف اول ترویج کتابخوانی در فضای مجازی هستند

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری
مدیرکل تأمین منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور در آيین گرامی داشت هفته کتاب در استان چهارمحال و بختیاری، که به صورت برخط برگزار شد، به فعالیت کتابخانه ها در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: کتابداران در صف اول ترویج کتابخوانی در فضای مجازی هستند.
کتابداران در صف اول ترویج کتابخوانی در فضای مجازی هستند

به گزارش لیزنا، آئین گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی و کتابدار روز یکشنبه 25 آبان ماه به صورت برخط و با حضور تعداد محدودی از مسئولین به میزبانی کتابخانه جدیدالتاسیس امام علی(ع) شهر نافچ برگزار شد.

در این آئین سیدباقر میرعبداللهی، به عنوان میهمان کشوری این مراسم در بستر فضای مجازی ضمن تبریک هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار، بیان داشت: نامگذاري روز كتاب، كتابخواني و كتابدار، اهمیت و رسالت کتابداران را به عنوان پرچمداران اصلی ترویج کتابخوانی گوشزد می کند.

وی افزود: کتابداران عینی ترین و واقعی ترین مواجهه با دوستداران کتاب را دارند و در شرایط کرونايي اگر چه امكان خدمات رسانی مستقیم به مردم علاقه مند به کتاب میسر نیست، ولی فرصتی است برای مهارت افزایی و ارائه خدمات با استفاده از مکانیزم های جدید و آماده شدن برای روزهای خوب کتابخانه ها در ایام پسا کرونا.

مدیرکل تأمین منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور اذعان داشت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در حد توان و امکانات خود، خاموش ننشسته و منادی فعالیت حتی در شرایط حاد کرونایی بوده و با همراهی ستاد مركز، کتابداران و كتابخوانان، موقعیت های مجازی بسیاری را به خدمت گرفته است تا عملیات ترویج کتابخوانی به صورت مجازی از تب و تاب نيفتد و چراغ فعالیت کتابخانه‌ها همچنان پر فروغ و روشن بماند.

سيد باقر ميرعبداللهي در پايان، ضمن اشاره به اين مطلب كه مديران ارشد نهاد، موضوع اصلاح قانون نهاد و رديف هاي بودجه اي آن را مجدانه پيگيري مي كنند، بر همكاري كارساز استان ها با مديران فرهنگي استاني و استمرار حضور همه اهالي نهاد در فضاي مجازي تا عادي شدن شرايط تأكيد كرد.

 

در ادامه فرهاد خلیل مقدم،مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ضمن تبریک هفته کتاب به  ارائه گزارشی از عملکرد سال گذشته کتابخانه های عمومی استان پرداخت.

در این مراسم از 12 نفر از فعالان عرصه کتاب استان تجلیل شد که عبارتند از:

زینب سلیمی، مسئول کتابخانه شهدای بن برتر در حوزه فعالیتهای شاخص در ایام کرونا؛ فرزانه جعفری،مسئول کتابخانه ملاصدرا فرخشهر و گلشن صفیان، مسئول کتابخانه بقیه الله بلداجی برتر در حوزه فعالیت در فضای مجازی؛ الهام خلیلیان، مسئول کتابخانه آیت ا.. دهکردی شهرکرد و گیتی جمشیدی،مسئول کتابخانه علامه طباطبایی سفید دشت برتر در حوزه فعالیتهای ترویجی

شهین ریاحی، به عنوان خدمتگزار برتر؛ سیده سمیرا قریشی، عضو کتابخانه دهخدا کیان؛ نرگس نوروزی، عضو کتابخانه آیت ا.. احمدی شهرکرد و مریم پناهی، عضو کتابخانه امیرکبیر شهرکرد به عنوان کتابخوانان برتر

عبدالعلی ارژنگ، فرماندار شهرستان شهرکرد؛ مرداس طاهری، فرماندار شهرستان فارسان و مسعود ملکی، فرماندار شهرستان بروجن به عنوان فرماندار و رئیس انجمن برتر کتابخانه های عمومی شهرستان های استان.