کد خبر: 42684
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 28 آبان 1399 - 12:22

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

نشست کتابخوانی مسئولان برگزار شد

منبع : اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان گفت: کتابخانه های عمومی استان در دوران کرونا، این بیماری را از یک تهدید به فرصت تبدیل کردند.
نشست کتابخوانی مسئولان برگزار شد

به گزارش لیزنا، عباس حسین زاده در نشست مجازی کتابخوان شهرستان آغاجاری، با تبریک هفته کتاب ،کتابخوانی و کتابدار اظهار کرد: شرایط فعالیت کتابخانه های عمومی متاثر از ویروس کرونا ، حضور در فضای مجازی را برای کتابخانه های عمومی جزء اجتناب ناپذیر کرد.

وی افزود: کتابخانه های عمومی در این دوران مانند سایر ادارات فعالیت های خود را از فضای حقیقی و حضوری به فضای مجازی انتقال داده است .

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان تصریح کرد:  نهاد کتابخانه های عمومی در دورانی که کرونا شکل گرفت به خوبی از این فضا استفاده کرد و کتابداران در این فضا به تولید محتوا پرداختند .

حسین زاده با تقدیر از اداره کتابخانه های عمومی آغاجاری،گفت: مسولین الگوی جامعه هستند  و برگزاری  نشست کتابخوان ویژه مسئولان ابتکاری جالب و خوب است.

سرپرست فرمانداری آغاجاری نیز در این نشست با تبریک هفته کتاب اظهارکرد : فرهنگ کتاب و کتابخوانی یکی از آداب و مسایلی هست که باید در جامعه ترویج داده شود و با توجه به توسعه الکترونیکی و فضاهای مجازی مردم از کتاب فاصله گرفتند .

علی خدری افزود : با توجه به شرایط پیش آمده و اعمال محدودیت در اثر بیماری کرونا فرصت بسیار خوبی به دست آمده  است که کتابخوانی را به عنوان یک سرگرمی و جهت افزایش آگاهی  به مردم توصیه کنیم.

وی بیان کرد: کتابخانه های عمومی تدابیری اتخاد کند و نگذارد بین مردم و کتاب  فاصله بیفتد و به طرق مختلف فرهنگ کتابخوانی را توسعه دهد

سرپرست فرمانداری آغاجاری گفت: فرمانداری آغاجاری آماده هر گونه همکاری در جهت ترویج کتابخوانی را دارد .

رییس اداره کتابخانه های عمومی آغاجاری نیز با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی اظهارکرد: به رغم تعطیلی کتنابخانه ها به دستور ستاد ملی کرونا به دلیل حفظ سلامت مردم و جلوگیری از ایجاد تجمع اما کتابخانه ها در فضای مجازی فعال بودند و برنامه های کتابخوانی را به صورت مجازی دنبال می کردند.

حنا ربیعی افزود: برگزاری برنامه های کتابخوانی در فضای مجازی تجربه جدیدی بود که کرونا برای ما به وجود آورد و یک فرصت  بود که به تهیددی تبدیل نشد. 

در ادامه این برنامه کتاب های «قلعه حیوانات» اثر جورج اورول توسط علی خدری، سرپرست فرمانداری آغاجاری؛ «سنگفرش هر خیابان از طلاست» اثر کیم وو چونگ توسط حنا ربیعی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی آغاجاری؛  «هفت عادت مردمان موثر» اثر استفان کاوی توسط لیلا اسماعیلی، رئیس دانشگاه پیام نور آغاجاری؛ «درمان اضطراب همراه با آبشار آرامش» اثر گیلیانباتلر تونی هوپ توسط کبری قنواتی پور، کارشناس امور بانوان و خانواده آغاجاری و «گردان قاطر چی ها» اثر داوود امیریان توسط فریده مرادی، مسول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی شد.