کد خبر: 42708
تاریخ انتشار: یکشنبه, 02 آذر 1399 - 14:18

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

کتابخانه عمومی پروین اعتصامی تبریز بازگشایی شد

منبع : پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور
همزمان با هفته کتاب، کتابخانه پروین اعتصامی تبریز با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز بازگشایی شد.
کتابخانه عمومی پروین اعتصامی تبریز بازگشایی شد

به گزارش لیزنا، مراسم بازگشایی کتابخانه عمومی پروین اعتصامی تبریز پس از مرمت و بهسازی با حضور حضرت حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز؛ شهرام خدایی، مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی و جمعی از مسئولان اداره کل کتابخانه های عمومی استان برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی آل هاشم، گفت: پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور در گرو توجه به فرهنگ به ویژه فرهنگ مطالعه است، که باید جهت ارتقای آن تلاش همه جانبه صورت بگیرد.

امام جمعه تبریز با اشاره به جایگاه مطالعه و کتابخوانی در زندگی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و خانواده ایشان، افزود: کتاب بزرگ ترین عامل صیانت و نگهداری از علم اندیشمندان است. باید از دو جنبه هم کتابخانه به عنوان محل نگهداری و اشاعه دانش موجود در کتاب ها و هم تیراژ انتشار کتاب توجه ویژه شود.

در ادامه مراسم خدایی، مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی یکی از مهم ترین اولویت های اداره کل کتابخانه های عمومی استان را بازسازی و مرمت کتابخانه های فرسوده استان دانست و گفت: برای تسهیل دسترسی شهروندان به منابع کتابخانه ای، نیازمند تجهیز، نوسازی و توسعه فضای فیزیکی کتابخانه‌ها هستیم. در راستای تحقق این هدف، طی سال های اخیر ۲۱ کتابخانه در سطح استان به صورت اساسی بازسازی، بهسازی و شاداب سازی شد.

شایان ذکر است، عملیات مرمت و بازسازی کتابخانه عمومی پروین اعتصامی تبریز با صرف بودجه ای بالغ بر ۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای و سهم استان از نیم درصد درآمد شهرداری ها انجام شده است.