کد خبر: 42795
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 19 آذر 1399 - 09:41

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

کتابخانه عمومی شهید جوزی فر افتتاح شد

منبع : پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور
با حضور نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی، کتابخانه عمومی شهید جوزی فر روستای خیردرار شهرستان رومشکان افتتاح شد.
کتابخانه عمومی شهید جوزی فر افتتاح شد

به گزارش لیزنا، آیین افتتاح کتابخانه عمومی شهید حسین جوزی فر روستای خیردرار شهرستان رومشکان با حضور حجت الاسلام محمدرضا مبلغی، نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون فرهنگی؛ حجت الاسلام مهدی فاطمی نیا، امام جمعه شهرستان؛ نعمت اله دستیاری، فرماندار؛ فرشته طهماسبی، مدیرکل کتابخانه های عمومی؛ حشمت اله امان الهی، مدیرکل ورزش و جوانان؛ میثم زندیه شیرازی، مسئول حراست کتابخانه های عمومی استان؛ منصور الماسی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان، جمعی از روسای ادارات رومشکان و اهالی روستای خیردرار با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

در این مراسم نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی کتابخانه های عمومی را گنجینه ارزشمند و گرانبهای جامعه دانست و افزود: در دنیای امروز علی رغم توسعه دنیای مجازی، همچنان کتاب ارزش و جایگاه خود را حفظ نموده و همواره یک منبع قابل اعتماد است.

حجت الاسلام محمدرضا مبلغی تصریح کرد: هر میزان که فضاهای فرهنگی نظیر کتابخانه های عمومی گسترش یابد، همان قدر شاهد کاهش مشکلات و معضلات اجتماعی در سطح جامعه خواهیم بود. از آنجا که وظیفه کتابخانه های عمومی در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بسیار خطیر بوده، می طلبد همه دستگاه ها و نهاد ها در این زمینه کتابخانه های عمومی را یاری کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تقدیر از دست اندرکاران ساخت و تجهیز این کتابخانه، تصریح کرد: با توجه به وسعت و پراکندگی شهرستان های کوهدشت و رومشکان و همچنین درخواست های مکرر مردم فرهنگ دوست منطقه، ضرورت دارد موضوع تکمیل پروژه های کتابخانه ای این دو شهرستان به ویژه در بحث اعتبارات با جدیدت پیگیری شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان نیز در این مراسم ضمن خیرمقدم به حاضران، اظهار داشت: کتابخانه عمومی شهید جوزی فر روستای خیردرار در راستای اشاعه خدمات کتابخانه ای در مناطق محروم روستایی، با مساحتی بالغ بر ۲۶۰ متر مربع احداث و به مرحله بهره برداری رسید.

فرشته طهماسبی افزود: این پروژه دارای بخش های مختلفی همچون بخش امانت، بخش مرجع، بخش کودک، بخش نشریات، سالن مطالعه و نمازخانه می باشد و برای ساخت آن اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال هزینه شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با افتتاح این کتابخانه، شاهد گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در میان مردم این منطقه باشیم.

گفتنی است پیش از این مراسم، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان رومشکان به ریاست نعمت اله دستیاری، فرماندار و با حضور حجت الاسلام محمدرضا مبلغی، نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی؛ فرشته طهماسبی، مدیرکل کتابخانه های عمومی؛ حشمت اله امان الهی، مدیرکل ورزش و جوانان لرستان و سایر اعضای حقیقی و حقوقی در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.