کد خبر: 42932
تاریخ انتشار: یکشنبه, 07 دی 1399 - 12:42

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

به منظور ارتقاء خدمات کتابخانه‌ای؛

کتابخانه مرکزی آذربایجان‌غربی بازطراحی می‌شود

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی
مدیرکل امور عمرانی و مدیرکل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌های نهاد با هیئت همراه به منظور بررسی وضعیت عمرانی  و توسعه خدمات کتابخانه‌ای از کتابخانه‌‌های آذربایجان‌غربی بازدید کردند.
کتابخانه مرکزی آذربایجان‌غربی بازطراحی می‌شود

به گزارش لیزنا، هادی امیری، مدیرکل امور عمرانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور و اصغر گودرزی، مدیرکل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌های نهاد با هیئت همراه  به منظور بررسی وضعیت عمرانی از کتابخانه‌‌های استان بازدید کردند.

طی این بازید، در نشستی با حضورخدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان؛ هادی امیری، مدیرکل امور عمرانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور؛ اصغر گودرزی، مدیرکل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌های نهاد؛ معاونین و کارشناسان در مورد  وضعیت عمرانی و باز طراحی کتابخانه‌ مرکزی  استان بحث و تبادل نظر شد.

معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: كتابخانه‌ مرکزی هر استان  نماد هویت فرهنگی آن هست و نقش  بسزایی  در آگاهي‌بخشی اجتماعی و گویایی فرهنگی دارد.

وی  با تشریح وضعیت و خدمات کتابخانه مرکزی استان گفت: این کتابخانه از بزرگترین و غنی‌ترین مراکز اشاعه اطلاعات در استان آذربایجان غربی است که در زمینی به مساحت ۵۶۰۰ مترمربع و با زیربنای ۸۵۰۰ مترمربع در ۴ طبقه  پذیرای مردم فرهنگ دوست و اصحاب علم و فرهنگ استان می باشد.

معصومی ادامه داد: این کتابخانه در سال 1390 افتتاح شده و هم اکنون با داشتن بخش‌های مختلفی چون مرجع، سالن محققین، کودک، نشریات، کلاس آموزشی و ...  به 13000 عضو خدمات متنوعی را ارائه می‌دهد. امید است با همراهی مسئولین نهاد و بازطراحی این مجموعه فرهنگی  شاهد ارتقاء و گسترش خدمات آن باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اظهار داشت: به دلیل هزینه‌های بالای عمرانی جهت زیباسازی و  ارتقاء کیفیت خدمات  کتابخانه‌‌ای نیازمند تأمین اعتبار هستیم.

 اصغر گودرزی، مدیرکل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌های نهاد اظهار داشت: کتابخانه مرکزی استان پتانسیل و ظرفیت بالایی جهت افزودن بخش‌های جدید و فعالیت‌های خلاقانه دارد که می‌توان با استفاده بهینه از فضاهای موجود  بر جذابیت این مجموعه فرهنگی افزود و به یک جاذبه گردشگری در استان تبدیل نمود.

هادی امیری، مدیرکل امور عمرانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: کتابخانه‌ها را باید‌ به عنوان فضای چند‌منظوره د‌رنظر گرفت؛ طراحی کتابخانه‌ها باید نیاز مبنا بوده و متناسب با آن، طراحی و ساخته شوند.

در ادامه این نشست پیرامون مواردی چون توسعه فضای بخش کودک، ایجاد بخش نوجوانان و علم، توسعه سالن‌های مطالعه، گسترش خدمات کتابخانه‌ای در بخش‌های مختلف، زیباسازی کتابخانه با استانداردهای روز و  ... در کتابخانه مرکزی استان گفتگو شد.

گفتنی است بررسی امکان انتقال کتابخانه علامه طباطبایی به مکان جدید بخشی از این نشست بود.