کد خبر: 43002
تاریخ انتشار: سه شنبه, 16 دی 1399 - 13:14

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

کتابخانه عمومی زنده یاد فهیمه زینلی در نیشابور افتتاح شد

منبع : پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور
با حضور نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، معاون استاندار و فرماندار نیشابور و خانواده زنده یاد فهیمه زینلی، کتابخانه عمومی خیرساز زنده یاد فهیمه زینلی در نیشابور افتتاح شد.
کتابخانه عمومی زنده یاد فهیمه زینلی در نیشابور افتتاح شد

به گزارش لیزنا، با حضور هاجر چنارانی، نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، علیرضا قامتی، فرماندار و مسئولان شهرستانی کتابخانه عمومی خیرساز زنده یاد فهیمه زینلی در نیشابور افتتاح شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در این مراسم با اشاره به سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: شهید سلیمانی در مکتب کتاب، شهید سلیمانی شد و افتتاح هر کتابخانه نویدی برای پرورش سلیمانی و سلیمانی هاست.

وی ادامه داد: امروز کتابخانه های عمومی مرکز رشد و ترقی و پیشرفت جامعه بویژه کودکان و نوجوانان ما هستند و در حال حاضر نیز کتابخانه زنده یاد علی آبادی شهرستان که چند سال قبل به همت خانواده مرحوم مهندس علی آبادی احداث شد مرکز رشد و بالندگی جامعه است.

 مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ادامه داد: این کتابخانه در سالروز شهادت سردار سلیمانی هدیه ای است به مردم شهیدپرور و فرهنگی نیشابور و همچنین در سالروز تولد زنده یاد فهیمه زینلی، افتتاح این کتابخانه به نام این مرحومه، برکات و ثواب بهره مندی از این کتابخانه توسط مردم شهرستان در خانواده مرحومه زینلی جاری و ساری خواهد بود.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان ادامه داد: خانواده مرحومه زینلی برای احداث این کتابخانه زحمات زیادی متقبل شدند و امیدواریم امروز همزمان با شروع به کار این کتابخانه روح فرزند فقید این خانواده نیک اندیش مهمان سفره سخاوت حضرت فاطمه زهرا(س) باشد.

وی تاکید کرد:این کتابخانه از امروز مرکز رشد وتربیت و پرورش و تعلیم اعضایی خواهد بود که در آینده شخصیتهای بزرگ ایران اسلامی خواهند بود.

خواهرزاده زنده یاد فهیمه زینلی نیز در این مراسم از اینکه کتابخانه ای در شهر نیشابور با نام و یاد خاله  فقید خود فعالیت خواهد داشت ابراز خرسندی کرد.

آناهیتا زنده دلان ادامه داد: امیدوارم این کتابخانه و فضایی که جهت بهره مندی علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در این مکان ایجاد خواهد شد باعث شادی و آرامش روح مرحومه فقید خانواده ام باشد.

شایان ذکر است این کتابخانه با نیت خیر خانواده زنده یاد فهیمه زینلی عملیات احداث این کتابخانه مهرماه سال ۹۸ در زمینی به مساحت ۱۵۰ متر مربع و زیربنای ۱۲۰ متر مربع آغاز و با هزینه ۵ میلیارد ریالی در محل پارک رضوان شهرستان نیشابور آغاز به کار کرد.