کد خبر: 43004
تاریخ انتشار: سه شنبه, 16 دی 1399 - 14:15

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

سومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی ارومیه در سال جاری برگزار شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی
سومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی ارومیه در سال جاری، به ریاست فرماندار برگزار شد.
سومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی ارومیه در سال جاری برگزار شد

به گزارش لیزنا، سومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان ارومیه در سال جاری به ریاست علیرضا ملامحمدی‌زاده، فرماندار شهرستان  و با حضور خدیجه  معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی؛ اشرافی، نماینده اداره‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ رابعه خانعلی‌لو، رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان ارومیه و سایر اعضا و مدعوین در  سالن جلسات کتابخانه مرکزی ارومیه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی با معرفی رئیس جدید اداره شهرستان ارومیه به اعضای انجمن، از زحمات و خدمات عفت آقازاده، رئیس قبلی کتابخانه‌های شهرستان ارومیه قدردانی کرد.

معصومی با اشاره به اهمیت کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک پایگاه اجتماعی و مرکز ارتقای سلامت روان در جوامع امروزی، گفت: کتابخانه‌های عمومی با استفاده از ظرفیت‌های موجود، آماده ارائه خدمات فرهنگی و ترویجی اثرگذار به مردم شهرستان بوده و امید است با همراهی مسئولان محترم ، شاهد ارتقای شاخص‌های کتابخوانی در شهرستان باشیم.

علیرضا ملامحمدی‌زاده، فرماندار ارومیه، ضمن آرزوی موفقیت برای رئیس جدید کتابخانه‌های عمومی شهرستان گفت: امروز قبول مسئولیت در هر سطحی نوعی ایثار است. کتابخانه‌های عمومی سرمایه فرهنگی عظیمی هستند و باید از تمام ظرفیت‌های آنها استفاده کرد.

خانعلی‌لو، رئیس اداره کتابخانه‌های ارومیه با گرامیداشت ایام شهادت سردار سلیمانی، اهمیت برگزاری منظم جلسات  انجمن کتابخانه‌های عمومی و تأثیر آن را در افزایش و ارتقای خدمات کتابخانه‌های عمومی یاد آور شد و  افزود: با تلاش مسئولان کتابخانه‌های عمومی و با طرح مسائل پیش روی کتابخانه‌ها با اعضای انجمن و بهره‌مندی از نظرات و راهکارهای آنها بسیاری از مشکلات کتابخانه‌ها حل شده و برای رفع بسیاری از موانع پیش روی کتابخانه‌ها در رسیدن به اهدافشان گامهای مفید و موثری برداشته می‌شود.

در ادامه، در مورد مصوبات جلسات قبلی انجمن  و روند اجرا و پیگیری  آنها، مشکلات کتابخانه‌های عمومی و .... بحث و تبادل نظر شد.

تأمین خودرو برای ایجاد کتابخانه سیار در سطح شهرستان ارومیه با همکاری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری ارومیه، تأمین خودرو توسط فرمانداری ارومیه برای استفاده در طرح «کتاب پیک» در شهرستان ارومیه، پیگیری تأمین مکان برای ایجاد کتابخانه عمومی در روستای بالو توسط شورای اسلامی این روستا  از اهم مصوبات این جلسه بود.

در پایان این جلسه،  از فرماندار از سوی معاونت توسعه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور   و از  اعضای انجمن از سوی فرماندار با اهدای لوح تقدیر شد.